Det er resultat avdamping og helt normalt.Gjør det tettere, hvis du klarer. Det er KCL'en som krystalliserer seg.
Bilde?Kjøp et glass med asparges på Rema 1000 og lagre pH-meteret i det. Perfekt størrelse for mitt pH-meter og sørger for at det er tett.
Ikke hjemme nå, men det er et slikt:Bilde?
Jeg surrer glapakk (clingfilm) rundt og fester med en strikk. Det stopper avdampinga.
Svart = øl. Både inn og ut om jeg tolker et par youtube videoer riktig. Om jeg skjønner ting riktig trenger jeg flere svarte enn grå?Svart-ut-Øl
Grå-inn-gass
Er det ikke smart å ha hurtigkobling?Slangen til overføring er vel en som passer koblingnippelen-6 mm ID i valgfri lengde.
Hvordan er kvaliteten på Biltema slangene?Til flasking bruker jeg en armert slangen fra Biltema på ett par-tre meter.
Svart = øl (out) og grå = gass (in), slik er portene på fatet. På fermzillaen i videoen så har begge portene lik diameter, her passer svart best på begge portene (men som vist i video så går det med grå også , men kan gi lekkasje, jeg bruker likevel grå for co2 ). Hvordan det er på Apollon vet ikke jeg, forhåpentligvis har de gjort det riktig, men ser ikke bort fra at det er som på fermzillaen.Svart = øl. Både inn og ut om jeg tolker et par youtube videoer riktig. Om jeg skjønner ting riktig trenger jeg flere svarte enn grå?
Spesielt om jeg skal seriekoble fat for å desinfisere og fylle med co2.
Faktisk gir Keg King motstridende informasjon.Apollo har forskjellige porter. Co2 porten har ei rille nederst på samme måte som fatene. Ikke lurt å koble feil. Den ene kan da sette seg bom fast.
Det kommer vel an på hvor du fester slangen med flyteball, ser ut som at de to er identiske under lokket?Hmm. Jeg har montert motsatt av bruksanvisningen. Riller på co2, øl uten riller. Det funker for meg. Se bilde. Har en gang kobla grå blowoff slange på øl ut. Det vet jeg går, selv om mitt resultat ble type bryggetabbe... .Om det går å koble svart på co2 har jeg ikke tenkt å prøve på
Spørs om du liker mais, personlig er jeg ikke så glad i cream ale.Hvilken av disse er mest lettdrikkelig, mindre tunge og mest lik pilsner?