Jeg har problemer med brune striper nedover veggene på kjøkkenet, og prøvde å lage et avtrekk, basert på ting jeg fant i gamle tråder. Problemet med alle de gamle trådene er selvfølgelig at alle bilder er borte og alle eksterne linker er døde, men jeg tenkte likevel at jeg skulle prøve først og stille spørsmålene etterpå.
Komponenter:
12V vifte på biltema 10" (200kr)
2stk ventilasjons-slange fra biltema (ca 35kr pr stk)
20L labb-dunk fra felleskjøpet
Jeg presset vifta på plass neddi for å lage et kammer med overtrykk (luft ut) og ett med undertrykk (avsug fra koker)
Problemet er at det suger virkelig ikke i det hele tatt. Langt ifra de 800m3 pr time som er oppgitt for vifta. Den lager masse lyd, men flytter ikke luft hverken den ene eller den andre veien.
Er det noen her som har litt peiling på aerodynamikk og kan fortelle meg hva jeg skal gjøre?
Komponenter:
12V vifte på biltema 10" (200kr)
2stk ventilasjons-slange fra biltema (ca 35kr pr stk)
20L labb-dunk fra felleskjøpet
Jeg presset vifta på plass neddi for å lage et kammer med overtrykk (luft ut) og ett med undertrykk (avsug fra koker)
Problemet er at det suger virkelig ikke i det hele tatt. Langt ifra de 800m3 pr time som er oppgitt for vifta. Den lager masse lyd, men flytter ikke luft hverken den ene eller den andre veien.
Er det noen her som har litt peiling på aerodynamikk og kan fortelle meg hva jeg skal gjøre?