Weihenstephan hefeweissen klone tips?

Heisann!

Er det nokon som har eit tips til oppskrift på klone av dette ølet? Eg har brygga nokre batchar med weissbier, stort sett basert på den klassiske 60/40% kveite/pilsmalt. Nokon av brygga har eg brukt 60% kveite, 30% pils og 10% munchnermalt. Eg har brukt Wyeast 3068, WLP 300 og WLP 380, alle gjæra på 18 grader i øleskap.

Dette blir godt øl, ja ein typisk weissbier for å sei det slik. Men weihenstephan-ølet skiller seg litt ut frå mengden då den (etter mitt syn) har ein rundare, meir fyldig og kanskje søtare smak enn dei fleste andre weissbier eg har smakt.

So er spørsmålet: korleis skal ein komme fram til tilsvarande smak på heimbrygget? Eg reknar med at andelen kveite bør ligge på 50-60%. Det som er det store spørsmålet er resten. Kva malttypar vil bidra til å få smaken eg vil ha?

Eg meinar å hukse at eg har høyrt nokon snakke om 50%kveite, 25% vienna og 25% munchner som ein mulig resept. Kan dette vere noko å satse på?

Tips vert mottatt med stor takk :)

I brewing better beer anbefaler forfatteren en dekoksjonsmesk. Og såvidt jeg husker kun 60% hvetemalt og 40% pilsnermalt.

16-17 graders gjæringstemperatur sies å gi deg en perfekt weissen. Og i motsetning til hva mange hjemmebryggere hevder bør man ha tilstrekkelig gjærmengde når man brygger Weizen. Hvis man underpitcher får ølet konsistens som brus og mangler det karakteristiske skummet. 

Weizen generelt; Er enig i at Wheinstephan er den aller beste jeg har smakt i sin respektive klasse, og det er alltid denne jeg har i bakhodet når jeg tenker på en god weizen.

Jeg har sett klone-oppsrkifter på Weihansstephan hefe tidligere.

Jeg har ikke den eksakte oppskriften her, men det jeg husker etter hukommelsen er: 60% hvete, 35% pilsmalt, 5% munich. Mesking i et steg, 65 grader i 75min. 1.050-1.052 OG

Gjær: WYEAST 3068, 16-17grader.

Humle som blir tilsatt er:
Tetnanger 60min (noe usikker på dosering her)
Tetnanger 15min (          -----  "  -----          )

Bryggeriet selv bruker dekoksjonsmesking. Et meskskjema som kan brukes er gitt i bla.a. "Håndbok i Ølbrygning" av Simon Wrisberg. Det er vel strengt tatt ikke nødvendig å bruke dekoksjonsmesking idag. Men det hadde likevel vært artig å teste for å se hvor store forkjeller det blir smaksmessig.

No har eg jo kun brukt enstegsmesk på 66 grader på 60-90 minutt (har prøvd ulike tider på meskinga). Kan det bli so stor forskjell i smak mellom dekoksjonsmesking og einstegsmesking? Eit eller anna må det no vere, for ovanfornevnte oppskrift smakar i alle fal ikkje Weihenstephan i min gane  :)

Og bere for å ta det med, eg har prøvd mesketemperatur på 16 grader, utan nevneverdig forskjell i smak frå 18 grader.

Lars M skrev:
No har eg jo kun brukt enstegsmesk på 66 grader på 60-90 minutt (har prøvd ulike tider på meskinga). Kan det bli so stor forskjell i smak mellom dekoksjonsmesking og einstegsmesking? Eit eller anna må det no vere, for ovanfornevnte oppskrift smakar i alle fal ikkje Weihenstephan i min gane  :)

Og bere for å ta det med, eg har prøvd mesketemperatur på 16 grader, utan nevneverdig forskjell i smak frå 18 grader.

Du meiner sjølvsagt gjæringstemperatur.

Sjølv har eg tenkt prøve meg på 68 grader i mitt oppsett neste brygg.

Ja selvfølgelig var det gjæringstemp eg meinte :)

Men er det nokon som kan sei litt om kva eg kan forvente å få som resultat hvis eg brukar vienna istadenfor pilsmalt?

Tilbake
Topp