NM 2025, den store diskusjonstråden

Med årets begrensninger ( 2 øl per klasse og 1 øl per type per brygger) lurer jeg litt på klasse 13….

F.eks. En 9A Belgisk Blonde med grønnsakstiksetning (13A), den dømmes som klasse 13 eller klasse 9? Kan jeg i teorien levere inn både en øl av typen 9A og en øl av typen 13A med base i 9A uten å få noen av dem «diskvalifisert» ?
Det er ikke diskutert, så da må svaret bli at det kan du.
Husk at i kl 13 må alle tillegg du oppgir kunne smakes i ølet

Med årets begrensninger ( 2 øl per klasse og 1 øl per type per brygger) lurer jeg litt på klasse 13….

F.eks. En 9A Belgisk Blonde med grønnsakstiksetning (13A), den dømmes som klasse 13 eller klasse 9? Kan jeg i teorien levere inn både en øl av typen 9A og en øl av typen 13A med base i 9A uten å få noen av dem «diskvalifisert» ?
Woops !
2 øl pr. klasse har gått meg hus forbi.
Jeklare!
Da må det en liten omrokkering til. Har en mørk lager for mye .
Flaks at det ble nevnt her.

Har 8-10 kandidatøl

Har nå satt en foreløpig prioriteringsliste.
1. Saison
2. Amerikansk IPA
3. Golden Ale
4. Old Ale
5. Norsk Pils
6. Belgisk Blonde
7. Doppelbock
8. Tysk Pils
9. Altbier
10. Tysk Pils

Hastverk er lastverk sies det, og det stemmer vel mange ganger!

Har prøvd å komme i mål med to brygg like før NM for å "fylle opp kvoten" og begge ser ut til å være mislykket

Smak på den første var skuffende dårlig, og i skrivende stund har gjæring på siste batch stoppet 10 poeng over forventet FG(!) - det har jeg ikke opplevd på flere år!

The changes and new regulations say that a brewer can enter a maximum of six beer styles for the Championship? Of these six, only two to one class?

The changes and new regulations say that a brewer can enter a maximum of six beer styles for the Championship? Of these six, only two to one class?
Maximum six contributions in total, maximum two contributions per competition class, and maximum one contribution per beer style. Per brewer.

Tilbake
Topp