Veldig tilfredsstillende Hadde en fjern tanke om at det ville være pitte litt gang i det nå, men må nok vente litt til. 19 grader i tanken nå, 20 grader i rommet.
Sent fra min HTC One_M8 via Tapatalk
Hehe, så sant så sant!
Når det gjelder tolkningen din så stemmer det veldig godt, utenom en ting, hun sikker ikke øl!?!?!?
Dvs, jeg får ølet for meg selv, hun får ha cideren/colaen sin i fred
Sent fra min HTC One_M8 via Tapatalk
Absolutt. Men tror ikke holdbarhet er lang nok for at hun skal drikke en batch med cider. Hun klarer seg med butikkcider så kan min maskin konsentrere seg om skikkelige ingredienserMen cider kan brygges!
pale ale'n min fra i går vil ikke - ikke det minste tegn til bevegelse i gjærlåsen, og ikke antydning til skum på overflaten. Det følger mye angst og elendighet med denne hobbyen - nesten verre enn å ha småunger. (lenge siden nå!)
Er det liv i tanken din?
Gjærer bra i min, føreløpig. Gjærlåsen er stille, men er nok ikke helt tett, den tanken min. Lukter iallefall gjæring i rommet tanken står i, en god del skum også
Kremt... Må bare nevnes.... For snart tre år siden brygget eg 60 liter øl i bursdagsgave til en en da god venninne, hun likerikkje vin, cider er for søtt, og svart øl er bedre en pils. Hun fikk 3 forskjellige typer av 20 liter hver....Og damer som ikke liker øl liker øl likevel, når de får skikkelig øl
Kremt... Må bare nevnes.... For snart tre år siden brygget eg 60 liter øl i bursdagsgave til en en da god venninne, hun likerikkje vin, cider er for søtt, og svart øl er bedre en pils. Hun fikk 3 forskjellige typer av 20 liter hver....
1 Oktober gifter vi oss....
Og Søndag brygges 50 av 150 liter øl til bryllupet.
Støtter dette. Som nybegynner liker jeg å forholde meg til komplett oppskriftsbrygger og synes beercalc.org fyller det behovet godt. Så supplerer jeg med kalkulatorer fra brewersfriend etter behov.Sjekk ut de andre kalkulatorene der, også. Du finner stort sett alt du trenger. De har også en komplett oppskriftbygger, men jeg greier meg fint med enkeltkalkulatorer.