Krabbekoker med gassbrenner til 1600kr? Løp eller kjøp?

pesshau

Norbrygg-medlem
Hei!

Er ny i gamet og har foreløpig ingen brygg bak meg, men er nå på randen til å kjøpe meg fullt all grain utstyr.

Jeg kom derfor over dette tilbudet med en alukjele 40L med en gassbrenner på oppgitte 9,5kW med regulator til 1600kr. Ikke tappekran, men har tenkt å sette på dette selv.

For øvrig skal jeg skaffe med 2 stk kjølebager på ca 40-50L hver, en til mesketank og en til HLT. I den forbindelse lurer jeg også på om det er noe stor forskjell mellom Coleman xtreme og Igloo? Ser folk velger litt forskjellig her på forumet.

Takker på forhånd for svar, og må virkelig uttrykke min takk for at dette forumet eksisterer! :D Tørr ikke tenke på hvor mye tid jeg har brukt de siste månedene på å lese på diverse tråder!

Jeg regner med det er den samme pakken som jeg kjøpte på netthandelen. Husker ikke hva jeg betalte men de gikk for 800,- og oppover den gangen.
Veldig fornøyd med både kjelen og brenneren. Jeg bruker veldig kort tid for å få 30 liter opp til full kok. Har dessverre ikke tatt tiden. Bruker også rundt 600-800 gram med propan for gang jeg brygger. Det er ikke verst.
Husk å vaske kjelen innvendig godt før du tar den i bruk!! Min var satt inn med olje og andre uhumskheter.

Hvis du kjøper den anbefaler jeg å se denne videoen for å "tune" gassflammen.  http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=80DXdiSVxQI#t=163s

Igloo eller coleman går mest på tilgjengelighet/pris... Hipp som happ tror jeg, jeg har igloo, og er tilfreds med den ihvertfall.
1600,- for krabbekokeren var litt stiv pris.

Det er så og si alltid nøyaktig sånne krabbekokere på netthandelen, og jeg har sett de gå for helt nede i 400,-

Virker som noen gjør business på å kjøpe billig derfra og selge med profitt på Finn.no

Ja, virker sånn.

Skjønner dette er et "dumt" spørsmål, men jeg skal til Oslo i løpet av neste uke på en snarvisitt, noen som vet forhandlere som selger kjeler i dimensjonen 40-50L til en billig penge og sentrumsnært? :p

Tilbake
Topp