Hva tenker du om å teste ut Hopburst (Saaz) som «tørrhumling» i industripilsen @Finn Berger? For å få litt humlearoma..

Har tidligere testet ut dip hopping, uten at det ga særlig smak.
Kunne ønsket meg litt mer enn bare bitterhumle i Industripilsen.
Grunnen til at jeg vurderer Hopburst fremfor pellets, er at jeg ønsker minst mulig grums før filtrering.
Det har jeg nok lite grunnlag for å mene noe om. Det jeg kan si, er at forsøk jeg har gjort med å tørrhumle pils med edelhumler, har vært lite vellykka. Men det blir jo gjort når det brygges italopils.

Men et sånt oljeprodukt vil jo unngå tilførsel av grønnsaker, som jeg trur er en grunn til at det er tvilsomt å tørrhumle pilsen, så i utgangspunktet kunne det virke som en god ide. Men så har du innvendinga til @loebrygg, da - som jeg ikke kan ta stilling til.

Reint egoistisk kan jeg jo si at det hadde vært strålende om du tok en for laget;).

Sist redigert:
Det har jeg nok lite grunnlag for å mene noe om. Det jeg kan si, er at forsøk jeg har gjort med å tørrhumle pils med edelhumler, har vært lite vellykka. Men det blir jo gjort når det brygges italopils.

Men et sånt oljeprodukt vil jo unngå tilførsel av grønnsaker, som jeg trur er en grunn til at det er tvilsomt å tørrhumle pilsen, så i utgangspunktet kunne det virke som en god ide. Men så har du innvendinga til @loebrygg, da - som jeg ikke kan ta stilling til.

Reint egoistisk kan jeg jo si at det hadde vært strålende om du tok en for laget;).
Som @loebrygg sier, så smakte det noe syntetisk. Det klinger jo i mine ører mtp Industripils smaken :D

Men, tenker å tilsette litt Hopburst med pipette først. Og om jeg synes det er verdt det, så tar jeg gjerne en for laget og skalerer opp;)

Tilbake
Topp