Seriøst svar….Den billigste pumpen er ingen... anbefales! Funker som bare det!![]()
Ser den…. Det er allerede investert i det. Ville bare ha noe som gjør brygge prosessen lettere senere, og ser at mange har kar med denne funksjonen innebygd. Tenkte å lage en egen hjemmemekk utgave av det, og lurte på om noen hadde en billig pumpe/løsning å anbefaleDet var er velment råd, du ville ha en billig løsning og jeg mener bestemt at en ikke behøver pumpe for å lage vørter. Bruk heller pengene der du får mest igjen for dem: temperaturkontroll på gjæring![]()
Takk for svarLenge siden bryggesjappene hadde rimelige pumper nå... billigste du får er vel Kegland sin til rundt 1400,- hos Ølbrygging. Klart ...har du tia får du lignende billigere fra en av kinasjappene,
Forstår deg slik at det er til resirkulering du ønsker deg pumpe og det trengs det ikke akkurat store greiene til. Viktigste er at det er ei magnetpumpe slik at den ikke blir overbelasta når du struper utgangen for å få flow som passer til resirkulering.
Nå var ikke akkurat oppsettet på bildet under for resirkulering; maskinen har innebygga pumpe, men jeg ønsket å teste ut en whirlpoolløsning som den innebygde pumpa ikke har...Vis vedlegget 51479
Den er nok ikke beregnet på så høye temperaturer...Takk for svar
Sitter å lurer på om akvariepumpe vil funke….
Da hadde jeg heller gått for PetterL sitt forslag...Takk for svar
Sitter å lurer på om akvariepumpe vil funke….
Liten bump, men noen som vet om det finnes manuelle pumper som er rimelige?
Det er min løsning. Får krystallklar vørter til koking
Hvor ofte heller du over i litermål og over mesken?Det er min løsning. Får krystallklar vørter til koking.
Jeg sirkulerer bare til slutt, før jeg skal begynne å tappe. Og da er det snakk om ganske mange liter. Jeg bruker 2 stk 3-litersmål som jeg har stående i ei bøtte, slik at jeg tapper/sirkulerer kontinuerlig. Jeg flytter bare tappeslangen - som sjølsagt er av vinylHvor ofte heller du over i litermål og over mesken?
Så vidt jeg har lest tåler vinyl kun opp til 60c, eller har du fått tak i noen jeg ikke har sett?Jeg flytter bare tappeslangen - som sjølsagt er av vinyl- mellom de to litersmåla.