Alternative forhandlere av engangsflasker med oksygen

Etter å ha sanket inn alle (andre) nødvendige komponenter til beluftning av vørter med oksygen på engangsflasker er det litt surt å finne ut at selve flaska er utsolgt på min lokale julabutikk i Stavanger, og ikke kommer inn i butikken før om noen uker. Er det noen som kjenner til om det finnes alternative forhandlere til slike ting her i regionen?

Kjenner ikke til Stavanger, men det er vel noen som selger gass til grill osv.
Her i Bergen er det Gass-service as, er vel noen i Stavanger som driver tilsvarende bedrift?

Jeg kan jo si at jeg tok den siste flaska, det er ca 3 uker siden.
Ga beskjed til betjeningen at det var tomt, de sa bare at de ventet inn varer senere samme uka.
Har du hastverk hadde jeg bestilt på nettet, eller så kan du låne min.

Øldal skrev:
Ga beskjed til betjeningen at det var tomt, de sa bare at de ventet inn varer senere samme uka.
Hekkan! Der var synderen! :) Takk likevel for sjenerøst tilbud om lån! Utstyret skal innvies med en stor og slem amerikansk barlewine, men ettersom det nå drøyde med oksygen satte jeg i gang en 70/- ale med WLP001 for å få nok gjær i stedet for å lage en gjærstarter, så behovet er ikke påtrengende før om et par uker. Da satser jeg på at de har fått inn igjen.
Det ser ellers ikke ut som at det går an å bestille ting på nettsidene til jula. De har bare en funksjon for å lage handleliste. Litt merkelig, ettersom det ikke var noe problem å få bestilt inn regulatoren. Det gikk overraskende fort.

Får man sendt gassflasker i posten da? Hørte om noen som fikk sendt en full CO2-flaske, den var tom når den kom i posten. Det kunne ha vært lekasje selvfølgelig, men han mente posten hadde tømt den fordi de ikke transporterte ting under trykk. Finner ikke info om dette på posten.no så jeg lurte på om noen hadde erfaring med ren O2 i posten?

Tollefsen skrev:
Får man sendt gassflasker i posten da? Hørte om noen som fikk sendt en full CO₂-flaske, den var tom når den kom i posten. Det kunne ha vært lekasje selvfølgelig, men han mente posten hadde tømt den fordi de ikke transporterte ting under trykk. Finner ikke info om dette på posten.no så jeg lurte på om noen hadde erfaring med ren O₂ i posten?
Tror nok du har rett i at man ikke får sendt fylte gassflasker per post, ja.

Du kan få kjøpt en Oxygen-flaske hos Stavanger dykkesenter. Dem ligger rett på siden av Bryggselv!

Sist jeg fylte flaska der tok dem svimlende 15,- NOK for å fylle! :)

JørnP skrev:
Øldal skrev:
Hekkan! Der var synderen! :) Takk likevel for sjenerøst tilbud om lån! Utstyret skal innvies med en stor og slem amerikansk barlewine, men ettersom det nå drøyde med oksygen satte jeg i gang en 70/- ale med WLP001 for å få nok gjær i stedet for å lage en gjærstarter, så behovet er ikke påtrengende før om et par uker. Da satser jeg på at de har fått inn igjen.
Det ser ellers ikke ut som at det går an å bestille ting på nettsidene til jula. De har bare en funksjon for å lage handleliste. Litt merkelig, ettersom det ikke var noe problem å få bestilt inn regulatoren. Det gikk overraskende fort.

Ta en telefon til proff partner på Åsen. Hvis du er heldig har de.

Her endrer det seg! ;D Får bare satse på at informasjonen på nett stemmer med lagerbeholdningen på butikken.
Da jeg var innom sa de at flaskene kom inn i slutten av november.

Vedlegg

• Skjermbilde 2013-11-12 kl. 13.01.25.png
    Skjermbilde 2013-11-12 kl. 13.01.25.png
    76,3 KB · Sett: 229
Freddy skrev:
Du kan få kjøpt en Oxygen-flaske hos Stavanger dykkesenter. Dem ligger rett på siden av Bryggselv!

Sist jeg fylte flaska der tok dem svimlende 15,- NOK for å fylle! :)
Hey! Det var billig! Antar likevel at regulatoren (som skal passe til engangsflaskene) jeg allerede har ikke passer til en standard flaske? Tipper det ikke hadde tatt lang tid å spare inn utgiftene til regulær flaske med slike priser. Det straffer seg å være en gnier... Kunne ha fylt flaska snaut 18 ganger for prisen av en engangsflaske.

100 bar * 1 L = 100L
Går med ca. 1L O2 per brygg, så det blir ikke veldig dyrt med engangs i lengden heller ;)

Bjarte H skrev:
100 bar * 1 L = 100L
Går med ca. 1L O₂ per brygg, så det blir ikke veldig dyrt med engangs i lengden heller ;)
Godt poeng! Må bare få inn flowmeter fra Kina, så jeg ikke pøser ut godsakene i utrengsmål.

JørnP skrev:
Tollefsen skrev:
Får man sendt gassflasker i posten da? Hørte om noen som fikk sendt en full CO₂-flaske, den var tom når den kom i posten. Det kunne ha vært lekasje selvfølgelig, men han mente posten hadde tømt den fordi de ikke transporterte ting under trykk. Finner ikke info om dette på posten.no så jeg lurte på om noen hadde erfaring med ren O₂ i posten?

Posten sender ikke flasker under trykk.  Da skal det spesial forsendelse til

dagwayne skrev:
JørnP skrev:
Tollefsen skrev:

Posten sender ikke flasker under trykk.  Da skal det spesial forsendelse til

Posten transporterer nok desse eingongsflaskene når dei er "diskre" pakka. Posten scannar nok ikkje innanlandspakkar om dei ikkje vekker spesiell misstanke.
Har fått O2 flasker frå Vin og Bar i posten fleire gonger.

Det var altså inne da jeg var på Jula i går. Var vel fire-fem igjen etter at jeg hadde forsynt meg. Kjøpte dog bare en, siden det teoretisk bare går en liter per brygg og flaska rommer omtrent 100 liter. Avhenger vel av stålkontroll på flow, da.

Tilbake
Topp