Er det noen som har prøv dette? Wyeast Nærings Blanding Er det noen vits i å bruke det? se vinogbar.no
Erlendso skrev:Men jeg lurer også på om det er noe forskjell i å bruke Wyeast sin, istedenfor fks. Europris sin?
Erlendso skrev:Men jeg lurer også på om det er noe forskjell i å bruke Wyeast sin, istedenfor fks. Europris sin?
Viking1899 skrev:Jeg sliter ofte med den magiske 1020 grensen.
Kan man tilsette en teskje med dette go'stoffet når brygget er stuck?
Dag skrev:Men apropos til det som står over, jeg har en slik
http://vinogbar.no/product_info.php?cPath=198_263&products_id=1339 På den står det faktisk 'Yeast nutritient for wine', uansett hvor mye 'Brewer's choice' det måtte være....
Hva er grunnen til at man først skal løse den opp i varmt vann, og ikke ha det rett i kjelen?FrodeSy skrev:Viking1899 skrev:Jeg sliter ofte med den magiske 1020 grensen.
Gjærnæring skal oppløses i varmt vann og tilsettes vørteren ca 10 minutt før kokeslutt. Tilsvarende når du koker / lager til gjærstarter (flytende gjær).
Jonask skrev:Hva er grunnen til at man først skal løse den opp i varmt vann, og ikke ha det rett i kjelen?FrodeSy skrev:Viking1899 skrev:Jeg sliter ofte med den magiske 1020 grensen.
Gjærnæring skal oppløses i varmt vann og tilsettes vørteren ca 10 minutt før kokeslutt. Tilsvarende når du koker / lager til gjærstarter (flytende gjær).
Hva er grunnen til at man først skal løse den opp i varmt vann, og ikke ha det rett i kjelen?