WLP099-Super high gravity ale stoppet på 1.060.

Opdatering: Da har vi endelig fått tappet brygget. Det ble tilsatt vanlig starter med 099, som anbefalt overnfor, rundt den 12 mai. Utrolig nok har øllet siden den tid gått ned til FG på 1.014 (!) etter 5 uker. Blir nok ikke så godt (med over 20% abv og fg på 1.014), men et morro eksperiment likevell :) Blir spennende å smake på etter litt lagring

Opdatering: Da har vi endelig fått tappet brygget. Det ble tilsatt vanlig starter med 099, som anbefalt overnfor, rundt den 12 mai. Utrolig nok har øllet siden den tid gått ned til FG på 1.014 (!) etter 5 uker. Blir nok ikke så godt (med over 20% abv og fg på 1.014), men et morro eksperiment likevell :) Blir spennende å smake på etter litt lagring
Er du sikker på den målingen der? Har brukt endel 099, oppnådd ned mot 1020 på slike sterke, men 1014?? Tror i tilfelle du skal være klar for litt brutale smaker.

Hvordan smakte den?, hilsen en som pines når en skriver at en har smakt uten å beskrive hva det smakte eller om det var godt

Vel, først og fremst ble det mye humlebitterhet. Beregnet bitterhet etter bu:gu forhold. Husker ikke hvilket forhold og har ikke oppskriften for hånden. Den var nok basert på at det skulle bli igjen litt mer sukker.. Jeg mistenker også at man bør legge seg litt lavere når man har så høy OG. Utover det så var det toner av brent malt, roasted barley som dominerte det jeg kjente av maltsmak.

Jeg smakte en russian imperial stout nylig, men husker ikke hvilket bryggeri. Min minnet mye om den.

Jeg kan komme med oppdatering etter jeg har smakt den første flaske. Mye kan forandre seg etter noen uker på flaske

Sent fra min D5503 via Tapatalk

Den smaken vil gå seg til om du lar den få tid. Både maltsmakene og humlebitter. Men hadde vel venta endel spritsmak med den styrken og lav FG.

Kjente ingen spritsmak. Jeg hadde også ventet meg det. Kan være at den ligger der, men blir overdøvet av den kraftige humlesmaken.

Sent fra min D5503 via Tapatalk

Tilbake
Topp