Ja. Du kan selvfølgelig lage en starter på den, eller på en del av den, men det spørs jo om det ikke blir billigere og enklere å kjøpe et par nye pakker.
Ja. Du kan selvfølgelig lage en starter på den, eller på en del av den, men det spørs jo om det ikke blir billigere og enklere å kjøpe et par nye pakker.
men det er jo IKKE like gøy!! jeg har masse av den i fryseskapet
Men jeg sliter med å finne en fornuftig beregningsmetodikk for å komme frem til ett svar på hvor stor starter(e) jeg skal lage....
Ser for meg å rekultivere denne i to omganger , siden den er såpass gammel, og det egentlig ble veldig lite ferdigvasket gjær..
hvordan bedregner dere andre det ? MrMalty kan ikke hjelpe meg i det heletatt her etter hva jeg ser.
Dette har jeg også fundert på..... :jaha:
Hvis man har f.eks 200ml vasket gjær, og som har stått x antall uker i kjøleskap. Hvordan beregne størrelse på starter ???
Dette har jeg også fundert på..... :jaha:
Hvis man har f.eks 200ml vasket gjær, og som har stått x antall uker i kjøleskap. Hvordan beregne størrelse på starter ???
så om man skal bruke gammel slurry , og ikke har microskop , så er det egentlig bare å ta en sjangs og lage starter som en repitcher til en har "Nok" da ?
by gutfeeling...
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.