De fungerer sikkert greit til varming av vann. Jeg er litt skeptisk til å bruke dem til koking av vørter, da effekt/overflateareal ikke er oppgitt. Du risikerer svidd vørter hvis du har for høy varmefluks. Til slikt bruk er det best med ULWD-elementer (ultra-low watt density). Gjør et søk på forumet, så får du nok mange treff.
Jeg har ikke brukt elementer på denne måten, men mange på forumet har mye erfaring, så kanskje det dukker opp noen svar?
Det er mulig W/m^2 er oppgitt på pakken, men jeg tviler. Du kan jo måle lengden og diameter på selve elementet, og regne det ut selv, hvis butikken lar deg gjøre det.
Med andre ord er det viktig å ha en varmekolbe som er lang. Da blir watten fordelt på større areal/lengde og du vil slippe å risikere å brenne vørteren. Et eksempel her: 71wpdgyyabl-_sl1500_-jpg.16267
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.