Tempraturkontroll for gjæretid digital varmeovn

Hei eg er ny i ditta her gamet, så eg lurte på kva som er den beste løsninga for å få stabil tempratur under gjæretid.  Gjæreplassen min er ett uthus som er isolert.  Eg driver å ser på sånne nye digitale varmeovner med digital termostat. Men går disse varmeovnene så lavt som 10 grader?

Er det noen som kan hjelpe meg med dette ?

Sjøl bruker jeg en gammel fryseboks som jeg har satt ekstern temp kontroller på
Når jeg gjærer lagerøl kjøler denne, og om vinteren når jeg gjærer Ale eller lignende bruker jeg en frostvakt som er kjøpt på clas ohlson.
Kobler på tempstyringen på denne og varmer fryseboksen. Dette er en løsning jeg finner meget lett og tar lite plass..

Høres ut som det er noe eg må prøve på dette ja,  er det bare en gammel ødelagt liten fryser dere bruker da med en temp kontroller og en pitteliten varmeovn. Har dette beer brew 60 bryggsettet no så eg må ha plass til en 50-60liter i skapet.
Kva varme element er det dere anbefaler da til bruk i en fryser?  eg tenkte å bruke dissa labb 60 liters hundefor bøttene til gjæring. Borer bare hull i siden på denne da til en termostat.

Og bør man ha sensoren oppi ølet når man gjærer eller holder det å teipe sensoren på selve dunken?

Kjøleskapet/frysaren bør ikkje vere øydelagt om du vil at den skal kjøle...
STC-1000 har separat rele for kjøling og varming slik at du kan få stabil temp uavhengig av romtemperaturen.

Sensoren kan festast med tape på utsida av labb-dunken. Fest ein bit isopor el.l utapå sensoren for å isolere den fra omgivelsane.

Hvis du bruker en frostvakt til oppvarming så vil jeg anbefale å teste først hvor varmt det blir i skapet, finn settinga på termostaten som f.eks gir deg 30 grader og la den stå der.
Så lar du STC'en styre av/på, og har termostaten som ekstra vern hvis noe skulle skje med regulatoren.

Mange har bestilt denne http://www.ebay.com/itm/261157944931 (5m/50W), billig og enkel, kom i posten på en uke fra Korea.

Du kan eventuelt også kjøpe deg en UT-200 fra Bryggeland om du er fullstendig blotet for elektrikertalent. UT 200 er plug-and-play, mens STC 1000 krever koblinger før den virker som den skal. Sistnevnte er imidlertid mye bedre da den kan kontrollere både kjøling og varme samtidig. Og så er den mye billigere :)

Jeg har bare brukt en 40w lyspære til varmekilde i isoporboksen min, som også står i et uthus. Den har klart jobben fint så langt, er vel mulig at jeg må gjøre noe mer når det blir ordentlig kaldt, men da tror jeg heller jeg isolerer boksen litt bedre, limer på et ekstra lag isoporboksen utpå, legger inn alufolie på innsiden eller noe sånt

Kjøpte meg en sånn stc-1000 så skal eg få tak i ett kjøleskap å montere dette i med både kjøling og varming.

Ser det er sånn forsinkelse på kjøledelen på den stc1000 slik att man ikke skal ødelegge skapet.

Skal termostaten på kjøleskapet stå på fult da?        varmeovnen i skapet skal eg stille sånn att inne i skapet viser det 30 grader før eg monterer stc1000

så skal eg bygge opp i bunn med noen planker så eg får frostvakta der,  deretter har eg bestilt 2 stk sånne her vifter slik att det blir jevn temp i rommet 
http://www.ebay.com/itm/Electric-Mo...5098089?pt=AU_Components&hash=item53f05fd5e9
disse skal eg montere på samme linja som varmeovnen og kjøledelen slik att viftene slår seg inn når varmovnen eller kjøledelen slår seg inn.

geggen skrev:
Kjøpte meg en sånn stc-1000 så skal eg få tak i ett kjøleskap å montere dette i med både kjøling og varming.

Ser det er sånn forsinkelse på kjøledelen på den stc1000 slik att man ikke skal ødelegge skapet.

Skal termostaten på kjøleskapet stå på fult da?        varmeovnen i skapet skal eg stille sånn att inne i skapet viser det 30 grader før eg monterer stc1000

så skal eg bygge opp i bunn med noen planker så eg får frostvakta der,  deretter har eg bestilt 2 stk sånne her vifter slik att det blir jevn temp i rommet 
http://www.ebay.com/itm/Electric-Mo...5098089?pt=AU_Components&hash=item53f05fd5e9
disse skal eg montere på samme linja som varmeovnen og kjøledelen slik att viftene slår seg inn når varmovnen eller kjøledelen slår seg inn.
Ja du kan sette termostaten på full rulle.

Tilbake
Topp