Temperaturstyring TC-10

Kjøpte akkurat to stk TC-10. Jeg har fått hjelp til å koble de sammen, og jeg legger ved bilder av hvordan jeg gjorde det.

Jeg bestilte de på Fortex og prisen pr stk er under en UT-200.

Problemet mitt er at jeg skjønner ikke helt hvordan de funker, er det noen som kunne ha bryet med å oversette og forklare de viktiste funksjonene på norsk?

Vedlegg

• DSC_0072.JPG
    DSC_0072.JPG
    1,1 MB · Sett: 602
  • DSC_0073.JPG
    DSC_0073.JPG
    1 MB · Sett: 603
  • DSC_0074.JPG
    DSC_0074.JPG
    1,2 MB · Sett: 601
  • DSC_0075.JPG
    DSC_0075.JPG
    1,2 MB · Sett: 601
  • DSC_0076.JPG
    1 MB · Sett: 596
selv om det er snudd litt på tegningen og koblingen ser dette korrekt ut, og vil virke.
Hva er det du lurer på med denne?
Det er rimelig enkelt å bruke den, og koblingen er du ferdig med. fant en bruksanvisning på nett... rimelig lik stc 1000...

Det er 9 koblingspunkter, og #1 er L=blå, men på bildet over er den brun.
Jeg skal bare koble boksen til et kjøleskap, og det her så ganske greit ut før jeg satt igang.

her er bruksanvisningen.
skal du kun ha kjølekrets er det enkelt å koble den. trenger ikke sukkerbitrekken heller, men det var jo profesjonelt å se på da :)
pent opplegg ramsvatn.

Vedlegg

• TC10.pdf
    83,8 KB · Sett: 81
Du må nok ha sukkerbit eller lignende når du skal ha jord med og det skal du jo ha.
Ellers ser opplegget fint ut.
Selv bygget jeg dette inn i en litt større boks, kjøpte en boks som var akkurat stor nok til at jeg monterte to dobbeltkontakter på lokket. Dermed trenger en kun to kabelgjennomganger i boksen, en til temperatursensor og en til forsyningsspenning. Da trenger en heller ikke sukkerbiter, en kjører bare jord direkte til den ene kontakten og derfra til den andre. L og N er også helt greit i og med at kontaktene har flere terminaler og terminalene er store nok til flere ledninger. Selve kabelgjennomføringen til kontaktene ble gjort med et hull gjennom bunn i kontakt og lokket til boksen.

Dumt spørsmål kanskje, hvor får jeg kjøpt egnede bokser og greier?
Vanlige elektriskforetninger?

Jeg kjøpte med dekselet til TC-10 og det er ikke allverdens av plass inni den boksen. Så at dem hadde egnede bokser på Clas.
Skjønner ikke hvorfor det er tegna inn brytere i koblingstegningen som er i bruksanvisninga?

Dan Simen skrev:
Jeg kjøpte med dekselet til TC-10 og det er ikke allverdens av plass inni den boksen. Så at dem hadde egnede bokser på Clas.
Skjønner ikke hvorfor det er tegna inn brytere i koblingstegningen som er i bruksanvisninga?

Fordi det forteller at det er releer på innsiden som bryter?

Dan Simen skrev:

Det er nok som allerede antydet, kontaktsettet i releene som er tegnet inn, helt vanlig i slike tilfeller og det er ikke brytere som skal settes inn i tillegg.

Fikk meg et kjøleskap med frys, men jeg ønsker jo ikke å koble ut fryseren hver gang gjæringsbøtta er utenfor 18-20'C.
Derfor tenkte jeg å koble TC-10 til kjøleskapets interne strømforsyning. Noen som kan forklare meg hvordan den kobles til? Er ikke helt utafor når det kommer til koblinger og mekk, selv om denne tråden kan tyde på det.
Legger ved bilde av koblingsskjema for kjøleskapet.

Vedlegg

• IMAG0063.jpg
    1,5 MB · Sett: 363
Trolig har du et kombiskap med bare en motor, og da kan du ikke styre det på denne måten.. 
Om det kan justeres i det heletatt er vel tvilsomt?

Tilbake
Topp