Størrelse på kobbersløyfe

Hei, flotte bryggere.

HAr oppgradert utstyret ift størrelse og har et kjapt spørsmål i denne sammenhengen.

Har tidligere gjort mesking i en kjøleboks på 36 liter med en kobbersløyfe som er tilpasset den. Grunnet en overdreven smak for gjenbruk lurer jeg på om det vil være mulig å bruke den samme kobbersløyfa i en mye større kjøleboks, typ 120L.

Selvfølgelig vil det innebære en modifikasjon av røret som stikker opp av vørteren, men vil det funke å bruke en liten sløyfe midt i kjøleboksen? Evt hvorfor ikke?

Da jeg ser at mange deler min begeistring med tanke på gjenbruk håper jeg på gode svar.

Skål!

Håvard

Takk for fint innspill! Ser det optimale i en slik løsning, men spørsmålet er i bunn og grunn om det i det hele tatt vil fungere med en liten?

Klart det fungerer. Det fungerer nok på et vis uten manifold også. Artikkelen prøver bare å fortelle om optimal flyt gjennom maltsenga slik at du får vasket med mest mulig sukkerstoffer.

Henter opp igjen denne tråden.

Jeg skal lage manifold til en 36-liters Igloo. Hvilken dimensjon anbefaler dere på kobberrørene? Og hvordan festes egentlig manifolden til gjennomføringen i Iglooen? Skal den skrues inn på et vis? Ser ikke helt for meg hvordan jeg få koblet den til liksom (hmm, beklager dårlig spørsmålsstilling, håper det var forståelig).

Mvh Haakon

Henter opp igjen denne tråden.

Jeg skal lage manifold til en 36-liters Igloo. Hvilken dimensjon anbefaler dere på kobberrørene? Og hvordan festes egentlig manifolden til gjennomføringen i Iglooen? Skal den skrues inn på et vis? Ser ikke helt for meg hvordan jeg få koblet den til liksom (hmm, beklager dårlig spørsmålsstilling, håper det var forståelig).

Mvh Haakon

Hei.
Jeg bruker 15 mm kobber Rør. Og 4. 15 mm 90 grader vinkler. Så har jeg montert en 15 mm t - klem kobling til gjennomføringen. Denne har gjenger som passer rett inn i gjennomføringen.

Hvis du skal bruke et stig rør. Så trenge du bare en t - kobling.

Tilbake
Topp