Slange

Svein Arild

Norbrygg-medlem
Trenger et tips på slange som tåler varm vørter. Budsjett model;)
Tanken er å meske inne siden det begynner å bli kaldt ute, da trenger jeg ca 10m slange for å pumpe vørteren ut i ny kjele i garasjen for koking, altfor dårlig ventilasjon inne så koblingen må foretas ute.
Men ønsker ikke å betale en formue for denne slangen.

Alt 1, kjøp silikonslange
Alt 2, Kjøp god jakke, slik at du ikke fryser når du mesker ute.

Ellers, så høres ideen om en 10 meter slange for å pumpe vørter ikke helt gjennomtenkt ut.
Har du vurdert å bære vørteren/gryten ut?

Det er selvfølgelig et option å bære, planen var egentlig å starte oppvarming til kok samtidig som jeg skyller mesken. Tenkte da kortet jeg ned litt av bryggedagen i samme slengen;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takker for tipset, men er på jakt etter beste pris på ditt Alt 1;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bryggmakker/Katla får mye skryt for slangene han selger. Men leter du etter billigst mulig slange og ikke bryr deg om kvalitet så er det kanskje ikke riktig sted å handle.

Skal du ha kokende vørter i slangen så bør du lete etter kvalitets slange som er godkjent for temperaturen og matvarer. Kan ikke se annet enn at Bryggmakker er svært konkurransedyktig på pris på silikon slangene. Er vel ikke noen grunn til å handle dette andre steder, er jo en hærlig nettbutikk Katla har. Disclaimer : Selv handla jeg fra Kina på ebay til ca. samme pris da frakt derfra var "gratis". Men da aksepterer en jo lang leveringstid når selger sender med billigste transport. Neste gang handler jeg nok hos Katla.

Tilbake
Topp