Sileplate

Vel, en god del surr i foregående innlegg, ikke minst fordi jeg underveis har byttet FORUM-navn fra Solh. til bjønn. Men: plata med 3 mm hull er ikke strimmel, men 50X95

er det noen som har noe avkapp av slik plate liggende, eller som er interessert i å gå sammen om noen? Vi trenger en bit om en måned eller to, når vi har funnet ut nøyaktig hva som blir meskekaret, og det er vel en fordel å gå sammen om man skal bli kvitt 2 m2...

Martin E skrev:
er det noen som har noe avkapp av slik plate liggende, eller som er interessert i å gå sammen om noen? Vi trenger en bit om en måned eller to, når vi har funnet ut nøyaktig hva som blir meskekaret, og det er vel en fordel å gå sammen om man skal bli kvitt 2 m2...
Jeg kan tenke meg en bit (ca. ø30 cm / 30x30cm) om prisen og kvaliteten er riktig.

Det er notert - vi har ikke egentlig sjekket ut så mange tilbud enda, men vil lodde stemningen litt først. Flere?

Bjarte H skrev:
Martin E skrev:
Jeg kan tenke meg en bit (ca. ø30 cm / 30x30cm) om prisen og kvaliteten er riktig.

Samme her

Har nettopp kjøpt to custom-silplater hos http://metaloffcuts.co.uk (metalsheets Co.). Det kom på £105 for begge to, eller ca 1300 kroner totalt etter at TNT og Den Norske Stat hadde tatt sitt. Var såpass bra deal at det var greit å slippe noe mer styr med å prøve å få noe som passet i Norge.

Steffan skrev:
Har nettopp kjøpt to custom-silplater hos http://metaloffcuts.co.uk (metalsheets Co.). Det kom på £105 for begge to, eller ca 1300 kroner totalt etter at TNT og Den Norske Stat hadde tatt sitt. Var såpass bra deal at det var greit å slippe noe mer styr med å prøve å få noe som passet i Norge.

God info, takker :)

Steffan skrev:

Hvor store var disse? Hva slags hull?

Jeg bestilte begge på 349mm diameter, den ene med 2mm hull på 3,5mm centers, den andre med 1,5mm hull på 2,6mm centers.
Drillet hull til ben og dip-tube gjorde jeg selv. :)

Den med 2mm hull er ubrukt, og jeg kommer antakelig ikke til å bruke den, siden 1,5mm funker mer enn bra nok i mitt oppsett.. Noen kan få overta den for kost om de vil :)

2,6mm fra sentrum i ett hull til sentrum i det neste. Sier noe om hvor tett hullene står og dermed om hvor stor luftprosent perforeringsmønstret har. Har inntrykk av at disse størrelsene her er gangse standard av hva som brukes til vårt formål..

Det jeg lurer på er om 2 mm. hull slipper igjennom mye malt, mens noen hevder 2 mm. er passe, antall hull er ihvertfall nok.
Bruker selv en plate med spikerslåtte hull på 0,1-1 mm og C/C 10-20 mm, stygg som nøkken men fungerer som en, ja det finnes ikke navn, Mrchpumpa kan gå på fult ved RIMS/HERMS.
Håper det sier litt om hull som trenges.

Oddvar Demmo skrev:
Det jeg lurer på er om 2 mm. hull slipper igjennom mye malt, mens noen hevder 2 mm. er passe, antall hull er ihvertfall nok.
Bruker selv en plate med spikerslåtte hull på 0,1-1 mm og C/C 10-20 mm, stygg som nøkken men fungerer som en, ja det finnes ikke navn, Mrchpumpa kan gå på fult ved RIMS/HERMS.
Håper det sier litt om hull som trenges.

Postet nettopp et spørsmål ang dette i en annen tråd: Hva er diameteren på mesketanken din, og hvor mye malt har du oppi?

Erlend H.

bjønn skrev:
Borgeskogen kjenner jeg ikke til. Jeg kjøpte plate, (1x2) m, hos Liroma AS. Gikk ingen runde med prisforespørsel, men er veldig fornøyd med handelen. Bestilte pr.tlf. en dag og fikke den levert på tunet dagen etter. Solgte unna halvdelen med det samme, og nå etter å ha tatt til eget behov er det igjen for interesserte 0,55 m2, (0,35 cm brei strimmel). Dessuten har jeg fra før en (50x95)cm[sup]2[/sup] plate med 3 mm hull. At jeg ikke har brukt den er pga. usikkerhet om hulla er for store, men jeg tror ikke det. Platene som Brouwland fører oppgis å ha 1,5 mm hull.

Hva kostet plata fra Liroma?

Tilbake
Topp