Sensor UT200

Tåler den å ligge i vann?

Skal lagre et fat pils på ca 1 °C og tenkte jeg kunne ha sensoren i ei flaske vann (om den tåler det), så kjøleskapet slipper å slå seg på og av så ofte.

Jeg har hatt den liggende i et norgesglass med vann noen måneder nå av samme årsak, den har ikke gått i stykker.

Den er vel ikkje laga for å liggja i vatn?  Men du kan vel kanskje tre ein plastpose eller kanskje ein annan tynn gummidings over den som gjer at den kan liggja i vatn..? 

Jeg har sensoren inne i en ølslange der enden er brettet og klemt godt (vanntett) sammen med strips.
Bruker den slik til mesking da UT-sensoren ikke er beregnet til væskekontakt. (men den tåler vann over noe tid likevel)

katla skrev:
Den er vel ikkje laga for å liggja i vatn?   Men du kan vel kanskje tre ein plastpose eller kanskje ein annan tynn gummidings over den som gjer at den kan liggja i vatn..?  
Tynn gummidings som tres over.....  Fåes vel i tipakning ved kassa...........   ;)

js skrev:
Jeg har sensoren inne i en ølslange der enden er brettet og klemt godt (vanntett) sammen med strips.
Bruker den slik til mesking da UT-sensoren ikke er beregnet til væskekontakt. (men den tåler vann over noe tid likevel)

Bruker du slangen rett i malten eller i vørteren ved siden av maltrøret? Viser den reel temp i mesken eller må du legge på en grad pga slangen?
Kjøpte en UT200 til å bruke en fryser som gjæring. Dette er meget interisant å prøve ut :)

Tilbake
Topp