Kjøpte meg nå en del 10 mm rør med veggtykkelse på 0,25 mm.
Skal bygge en manifold av noe, men lurte på om resten kunne brukes til noe fornuftig.
Er det overhodet noen fornuftig måte å bøye så tynnvegget rustfritt på?
Skal bygge en manifold av noe, men lurte på om resten kunne brukes til noe fornuftig.
Det spørs kor mykje du skal bøya røret og kor mykje av røret du skal bøya. No kjenner ikkje eg til 0.25 mm tjukkelse - det eg brukar er 0.5 mm(eller 0.02 inches). Bøying av dette går greit ned til ca. 20 cm diameter utan noko særskilt anna enn det du bøyer røret rundt. Med mindre radius på bøying blir det meir deformasjon.
Det er 2 ting som er viktige: at du har ein rørbøyar som er laga for 10 mm (altså eksakt til røret) og b) at du har noko i røret som støtter veggane mest mogleg. Dei som har profesjonelt utstyr brukar gjerne ein mandrel bøyar (som f.eks. Protto her på forumet har laga seg sjølv) som har ei kule på innsida som passar med diameter på røra og som blir dratt lang røret når det vert bøyd slik at det ikkje vert defomert. Sand er ein metode, nokon har vatn i røret og legg det i frysar slik at det vert til is og bøyer så røret. Og så fins det sikkert også andre metodar - eg har min eigen som eg brukar når eg lagar kjølarar - den lagar rettnok ikkje perfekte bend slik ein får med mandrel bøyar men gjer at røret iallefall ikkje flatar noko særleg.
Jeg bøyde denne med hjelp av sand. Greit nok et et lettere materiale men uten sand hadde det ikke gått etter planen. coilen er ca 10 cm i diameter.
Men som sagt over her er nok riktig verktøy det aller beste. forøvrig kjøpte jeg fin sand i fra Biltema. Den ble veldig kompakt og jeg brukte litt energi på å få den ut igjen.
Koparrør flest er ganske så tjukkvegga og mjuke (når dei er vamgløda) og dermed mykje lettare å bøya - dei blir ikkje så lett deformert. Eg trur kanskje du ville greid å få grei bøy utan sand. Det er stor forskjell på mjuke og tjukkvegga rør og tynnevegga rør der godset eigentleg er ganske sprøtt.
Ja jeg regner med at den jeg har bøyd er relativt enkel å bøye ja. Men med min tilgang til verktøy måtte jeg bruke sand. Når jeg prøvde uten så kollapset røret. men som sagt riktig verktøy til rett jobb er alltid det beste.
Det var no jækla kor tynnvegga dei var og då...
Røyrbøygar til 10mm med stooor bøygeradius. Gløym vanleg røyrleggerutstyr, sjølv om det alltid er verd eit forsøk. Det finns stoff som ein kan fylle røyret med som er designa for bøyrbøyging men er har ikkje erfaring med det.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.