Pris på forsendelse av småting fra V&B

Kjetil S skrev:
Jeg tror jeg skrev en kommentar her som må ha blitt spist opp i datakrasjet. En gang til: Jeg mottok pakken, og så kjapt hvorfor den ikke ble sendt som brevpost: Super Moss tar for stor plass. Drøy i bruk er den også -- under et halvt gram på 20 liter vørter -- så jeg kommer neppe til å bestille den igjen på et par år. Og den så absolutt ut til å virke.

Men hvorfor kan du gjerne bruke mindre men aldri mere enn det som er oppgitt ?

Er det det pulveret på plastboks? Så det da jeg var i butikken. Jeg regner med at det kan sette dårlig smak til ølet dersom man bruker for mye. Kanskje det ellers står noe på nettsiden til produsenten?

Jeg kan ikke se at det står noe noen steder om hvorfor det ikke må brukes mer enn ¼ teskje, men tror ikke det har noe med smak å gjøre i de små mengdene det er snakk om. Kanskje det vil trekke med seg for mye proteiner og ødelegge skummet, eller munnfølelsen. Det er såpass sterkt negativt ladet at det skal kunne irritere slimhinner i ren form. På den annen side er visst gjæren også negativt ladet, så kanskje den vil kunne ødelegge for flokkuleringen i for store mengder.

Tilbake
Topp