Satte to like pilsbatcher på 20l i for 5 dager siden. OG la seg fint tilrette der den skulle på 1.054 og jeg startet med å sette de i romtemperatur på 22C slik anvisningen på WLP802 tilsier. Deretter satte jeg begge til gjæring på 6C da de begynte å ploppe slik oppskriften tilsa.
Den ene plopper stadig i vei, mens den andre stoppet for et par dager siden. Jeg målte SG på den som har stoppet opp og den ligger på 1.036. Jeg var veldig nøye med å vispe inn mye luft i begge batchene.
Hva kan ha skjedd og hva gjør jeg for å redde den som har stoppet. Jeg satte den i første omgang i romtemperatur i håp om at det skal få fart på sakene igjen.
FG skal ned til 1.012 så det er et stykke igjen ....
Den ene plopper stadig i vei, mens den andre stoppet for et par dager siden. Jeg målte SG på den som har stoppet opp og den ligger på 1.036. Jeg var veldig nøye med å vispe inn mye luft i begge batchene.
Hva kan ha skjedd og hva gjør jeg for å redde den som har stoppet. Jeg satte den i første omgang i romtemperatur i håp om at det skal få fart på sakene igjen.
FG skal ned til 1.012 så det er et stykke igjen ....