Pale ale fra ABC

Jani

Norbrygg-medlem
er det noen som vet hvilken øl fra ABC de hadde på tapp på Melkebaren i Sandnes for et par uker siden.

husker de hadde en pale ale (apa?) på 4.7% som var sinnsykt god

La merke til at de hadde Ranglerock på Gulating ølutsalg forleden.

Synes denne ølen var kjempe, gleder meg til å bøtte nedpå noen liter på ranglarock, har drukket opp 6 flasker fra vaaland så må nok sikre meg noen til :)

Kjekt å høre at ølet falt i smak. Begynner å tømmes godt for ølet. Heldigvis er det lagt av fat til festivalen.

Men, er du lysten på og dele oppskriften på denne?Så 7 fjell hadde lagt ut men er såpass ny når det kommer til brygging at dette med % og efektivitet er ikke bare bare og forstå seg på altid,
Så noe og gå etter hadde vært greit:)

Din effektivitet er det ingen andre enn du selv som gi svar på.
Har du ikke peiling kan du være konservativ og legge den rundt 50%.
Da får du svar på hvor mye ingredienser du må ha ved et gitt volum.
Bruker du kalkulator/program når du skriver oppskriften? Beercalc er gratis og enkel å bruke for oss nybegynnere.

Er klar over at ingen andre enn meg kan gi noe svar på effektiviteten av mitt oppsett, men tenkte om noen andre allerede hadde lagt denne inn I kalkulator/program kunne eg gått etter den, men får prøve meg frem på beercalc,må jo læres engang uansett... har bare Vært enkelt og bruke andre oppskrifter frem til nå :p takk for tips om beercalc skal prøve å sette meg litt inn I dette I kveld :)

Tilbake
Topp