På toppen av varmtvannsberedere fra OSO er det en sveiset gjennomføring (22mm rør) som er i flukt på innsiden og stikker 7 cm opp. Jeg har kappet av mine beredere nede og har snudd de på hodet. Dette røret fungerer da altså som uttak i bunnen av kjelene. Feks. til uttak av vann fra HLT.
Men hvordan kobler jeg meg på dette røret ?
Pga. rengjøring med kaustisk soda vil jeg helst begrense materialene til rustfritt og silikon.
Det ideelle hadde vært en 90 graders kompresjons kobling for 22mm rør med 3/4" kobling. De finnes i hopetall i messing, men hvor i alle dager får jeg tak i det i rustfritt?
Hadde det ikke vært for rengjøringen så hadde det også vært en mulighet å lodde over til rør i kobber.
Er det noen som har gjort dette før meg og som har noen gode løsninger?
Men hvordan kobler jeg meg på dette røret ?
Pga. rengjøring med kaustisk soda vil jeg helst begrense materialene til rustfritt og silikon.
Det ideelle hadde vært en 90 graders kompresjons kobling for 22mm rør med 3/4" kobling. De finnes i hopetall i messing, men hvor i alle dager får jeg tak i det i rustfritt?
Hadde det ikke vært for rengjøringen så hadde det også vært en mulighet å lodde over til rør i kobber.
Er det noen som har gjort dette før meg og som har noen gode løsninger?