I dag er det kun 2 dager igjen, før jeg skal trykke på <Send> med bestilling til Petit :skitbra:
Jeg er, som noen er klar over, en komplett grønnskolling hva angår brygging. Jeg har vært så heldig at jeg har fått være til stede sammen med 3 kompiser når de har brygget, 2 av gangene har det blitt brygget all-grain på "Vanlig" bryggeutstyr, dvs. med kjele, kjølebokser etc. Siste gang var jeg så heldig å få være med et herværende forummedlem når han brukte sin 20l Speidel, og det er en slik jeg hvert øyeblikk er klar til å bestille
Jeg er som nevnt en komplett komplett novise, og har i utgangspunktet ingenting av det utstyret jeg trenger. Jeg kunne derfor tenke meg innspill fra dere på hva som bør bestilles, slik at jeg kan komme i gang. Det hadde vært veldig kjekt om dere kunne "ramse opp" hva som er nødvendig, samt hva som er "kjekt å ha".
I utgangspunktet er følgende notert på handlelappen, i kategorien "må ha":
Må ha:
Speidel Braumeister startersett, 20 liter
Speidel Braumeister, Varmekappe 20 liter
Labb-dunk eller lignende
Pumpehevert
Overgang/adapter fra hageslange til kjøkkenbatteri
Starsan
Oechslevekt
Bør ha:
Speidel kulekran 3/4" i rustfritt stål
Speidel 90 grader til Speidel Kulekran
Speidel Vaskesett
BHumleposer
Ekstra kran til Labb-dunk
Ekstra gjærlås
Jeg er veldig takknemlig for alle innspill. Ikke bare på ting jeg bør ta med i bestillingen fra Petit, men også ting jeg bør kjøpe/bestille fra andre. Jeg bor bare 300 meter fra Bryggselv ;D
Jeg er, som noen er klar over, en komplett grønnskolling hva angår brygging. Jeg har vært så heldig at jeg har fått være til stede sammen med 3 kompiser når de har brygget, 2 av gangene har det blitt brygget all-grain på "Vanlig" bryggeutstyr, dvs. med kjele, kjølebokser etc. Siste gang var jeg så heldig å få være med et herværende forummedlem når han brukte sin 20l Speidel, og det er en slik jeg hvert øyeblikk er klar til å bestille
Jeg er som nevnt en komplett komplett novise, og har i utgangspunktet ingenting av det utstyret jeg trenger. Jeg kunne derfor tenke meg innspill fra dere på hva som bør bestilles, slik at jeg kan komme i gang. Det hadde vært veldig kjekt om dere kunne "ramse opp" hva som er nødvendig, samt hva som er "kjekt å ha".
I utgangspunktet er følgende notert på handlelappen, i kategorien "må ha":
Må ha:
Speidel Braumeister startersett, 20 liter
Speidel Braumeister, Varmekappe 20 liter
Labb-dunk eller lignende
Pumpehevert
Overgang/adapter fra hageslange til kjøkkenbatteri
Starsan
Oechslevekt
Bør ha:
Speidel kulekran 3/4" i rustfritt stål
Speidel 90 grader til Speidel Kulekran
Speidel Vaskesett
BHumleposer
Ekstra kran til Labb-dunk
Ekstra gjærlås
Jeg er veldig takknemlig for alle innspill. Ikke bare på ting jeg bør ta med i bestillingen fra Petit, men også ting jeg bør kjøpe/bestille fra andre. Jeg bor bare 300 meter fra Bryggselv ;D