Flott, nå får jeg varsel, skal tro hvorfor den forrige ikke kom :jaha:
Anyway, flott at du tar initiativ. Jeg lovte at vi skulle få til en fellesbrygging i forsøkshallen på jobb, men jobben har krevd litt vel mye siden den gangen jeg lovte dette at det har jeg ikke hatt kapasitet til å gjennomføre. Da er det fint at andre kan ordne noen enkle treff mens vi venter på at jeg skal få fingeren ut og gjøre noe med fellesbryggingen.
Jeg har litt interessante ting som er brygget i det siste, blant annet en lettøl (2,5%) på rug og hvete med Kølshgjær (4L batch), og en saison som ble noe enormt utgjæra med en FG på 0,998 og ABV på 8,5%. Mulig den siste er noe tørr og besk. Men galskapet stopper ikke her, for jeg tok ca 6L av denne saisonen og tilsatte 6L eplemost (sånne 3L bag in box) og 1,75 kg honning. Denne viste en FG på 0,996 og ABV beregner jeg til rundt 12-13%, og smaken er muligens noe besk her også. Gjæra jeg brukte her var en blanding av Lallemands Belle saison og US 05, en pakke av hver pga høy OG på ca 25L.
Nå skal jeg snart tappe på fat en IPA, og så har jeg enda en batch med lettøl, denne gang 24L. Blir vel litt stout og porter snart også tenker jeg.