Har du sjekket lekkasjer?Har en pilsner på corneliusfat. Stått med 1 bar 1 uke og lot den deretter få 2 bar til nå i fire dager. Lite kullsyre. Karbonered med sodatresm reg og flaske. Noen som har ideer om denne motstandsviljen mot co2? Rene thunberg ølen dette
Ja fatet er er helt tett. Stod med 1 bar co2 trykk før jeg overførte ølet. Merkelig dette
Og hør etter at det suser i fatet når du øker trykket, har vært bort at Ball lock kobling ikke er helt på plass, så da ingen gass inn, men godt trykk på manometer.Kjør opp til 3 bar i 1 døgn.
Det er ikke et brewtools manometer(har et på unien, kan like gjerne brukes som vindmåler). Testet opp mot hiwien så regulatoren er ok. Satt det på tre bar nå til i morgen tidlig.liker klimatiltak, men her prøver jeg jo å lagre karbonVet ikke hvilken regulator du har, men jeg har vært borti visse regulatorer hvor manometrene ikke kan brukes til å finne ut _omtrent_ hvilket trykk som står på fatet en gang.
TakkerKoble gassen til øl-ut og rist fatet, då hører du bobler når CO2 går inn i fatet.
Dårlig råd! Det holder å vippe fatet over på siden slik at «In» ventilen blir dekket med øl. Da hører du om det kommer inn gass.Koble gassen til øl-ut og rist fatet, då hører du bobler når CO2 går inn i fatet.
Ikke et dårlig råd, karbonering går faktisk fortere den veienDårlig råd! Det holder å vippe fatet over på siden slik at «In» ventilen blir dekket med øl. Da hører du om det kommer inn gass.
Ikke for å kverulere. (bare tuller, dette er for å kverulere ) Det at det går raskere er ihvertfall tull. Det er ikke mer motstand mot gassinntrengning i «Inn» ventilen enn «Ut» ventilen. Det som styrer hastigheten er at du ruller/rister fatet. Dette øker overflaten som CO2 kan trenge inn i.Ikke et dårlig råd, karbonering går faktisk fortere den veienJeg gjør det hver gang jeg rister inn CO2, bruker vekt for å treffe karbonering perfekt.
Gass ball lock koblingen passer da utmerket fint på beggeIkke for å kverulere. (bare tuller, dette er for å kverulere ) Det at det går raskere er ihvertfall tull. Det er ikke mer motstand mot gassinntrengning i «Inn» ventilen enn «Ut» ventilen. Det som styrer hastigheten er at du ruller/rister fatet. Dette øker overflaten som CO2 kan trenge inn i.
Poenget mitt er at gass og øl ballockene ikke kan/bør brukes om hverandre. Jeg har brukt knyttneven mange ganger for å tvinge feil ballock ned…. (typisk litt sent på kvelden )