Jeg har hatt ganske gode resultater med Bakke Bryggs Winter Warmer, som de selv definerer so, et spesialøl. Det er basert på Maris Otter Pale Ale og East Kent Golding humle, og jeg vil trikse litt med den for å nærme meg en ESB av det litt kraftigere slaget. Dempe maltpreget bittelitt, få en litt lysere og rødligere farge og øke humlepreget noe (40-45 kanskje).
Så lurer jeg littegranne på om jeg som bryggmester selv kan definere den oppskrifta jeg ender opp med? Eller om jeg heller må si "inspirert av"? Ikke atdet egentlig betyr så mye om jeg selv er fornøyd med resultatet, men når jeg snakker med andre hjemmebryggere så vil jeg jo beskrive brygget mitt korrekt.
Altså... Som amatør syns jeg det er vanskelig å "se" forskjeller. Ikke at det er viktig, egentlig, men det forvirrer litt når jeg søker etter andre oppskrifter for inspirasjonens del!
EDIT: Mye mulig denne skulle vært under tden for dumme spørsmål...
Så lurer jeg littegranne på om jeg som bryggmester selv kan definere den oppskrifta jeg ender opp med? Eller om jeg heller må si "inspirert av"? Ikke atdet egentlig betyr så mye om jeg selv er fornøyd med resultatet, men når jeg snakker med andre hjemmebryggere så vil jeg jo beskrive brygget mitt korrekt.
Altså... Som amatør syns jeg det er vanskelig å "se" forskjeller. Ikke at det er viktig, egentlig, men det forvirrer litt når jeg søker etter andre oppskrifter for inspirasjonens del!
EDIT: Mye mulig denne skulle vært under tden for dumme spørsmål...
Sist redigert: