Mål til gjærskap

Jeg skal bygge meg et midlertidig gjærskap i isopor, og trenger hjelp til hvilke mål jeg bør bygge den etter. Jeg planlegger å sette gjæringsbøtta inni, og etter endt gjæring sette to/tre kasser med bjørnunger inni til karbonering. Så spørmålet mitt er ganske enkelt: Er det noen som har målene, evt. kan måle, ei gjæringsbøtte og/eller ei kasse 0,33-flasker? Jeg har ikke tilgang på noen av delene nå, og trenger målene. :p

Evt. om det er noen som allerede har bygd et slikt skap og har forslag til mål jeg bør ha på skapet.
Skapet skal stå i garasje der temperaturen for det meste er under gjæringstemp, så det blir isoporkasse med varmeelement og STC-1000 tilkoblet fram til vi får oss et kjøleskap el. lignende.

Jeg har nygd med 2x2x2x2 plater, da er det et WalkInn skap.
Det naturlig vil for deg være å bruke 5 hele plater, den 5 kappes i 2 for lokk og bunn, da blir det minst kapping og lagging og det holder til kasser og vanlige bøtter.

Det var da særdeles stort det skapet! :D Jeg tenkte igrunn noe litt mindre, slik at jeg akkurat får inn ei gjæringsbøtte, og senere to-tre kasser med øl. Ikke begge deler samtidig altså. :p Så egentlig trenger jeg målene på en gjæringsbøtte. Diameter og høyde. :D

Gjæringsbøtte d 40cm x h 45cm bjørnungekasse l 40 x b 30 x h 22 cm

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Tilbake
Topp