25 meter som Eduard sier er mer i nerheten av det nødvendige, bruker selv to spiraler på 5 meter 12 mm rør med omrøring og kjøler ca. 100 liter på UK 15 minutter, jeg tror da at du må dele opp disse 25 meter i flere spiraler.Raymond skrev:Hvor stor kjølespiral trenger man til ett kokekar på ca 125 liter.?
Den vi har nå er ca 5 meter, 8 mm rør.
Har en mistanke om at det er i minste laget.
Raymond.
Gahr skrev:Idéell nedkjølingstid = så raskt som mulig... Jeg kjøler ned fra kok til 18 C på 7 minutter når vannet i springen er på det kaldeste på vinteren. Sommerstid tar det kanskje 12 min.
Gahr skrev:Idéell nedkjølingstid = så raskt som mulig... Jeg kjøler ned fra kok til 18 C på 7 minutter når vannet i springen er på det kaldeste på vinteren. Sommerstid tar det kanskje 12 min.
Lars skrev:Gahr skrev:Idéell nedkjølingstid = så raskt som mulig... Jeg kjøler ned fra kok til 18 C på 7 minutter når vannet i springen er på det kaldeste på vinteren. Sommerstid tar det kanskje 12 min.
Ohoi, det hørtes snasent ut, mye rør og røring da?
Tenker å gå tilbake fra platekjøler igjen og heller utbedre kjølespiralen både med utføring, røring og eventuell pumpe (http://www.mrmalty.com/chiller.php).