Interval timer?

Er det noen her som vet om et diy produkt som kan skru av og på en kilde i en satt interval.

For eksempel en varmekilde skal stå på i x min og være på i x min og loope dette.

Trenger ikke være nøyaktig kan være digital eller med hjul man kan stille inn intervallene.

Er det noen her som vet om et diy produkt som kan skru av og på en kilde i en satt interval.

For eksempel en varmekilde skal stå på i x min og være på i x min og loope dette.

Trenger ikke være nøyaktig kan være digital eller med hjul man kan stille inn intervallene.

En enkel løsning er en timer fra biltema f.eks. Noe begrensninger er det jo med de og.

Hva skal du bruke den til?

Edit. Ah. Diy...

den skal skru på en varmekilde i foreksempel 10 minutter også av i 10 min av.på.av.på..... Osv osv

Men jeg vil helst kunne justere av tiden og på tiden hver for seg.

Det overstiger kapasiteten til en enkel CO/BT-timer såvidt jeg vet. Der er det x antall av/på sykluser pr døgn såvidt jeg vet.

Arduino?

Er det ikke bedre å fryse humlen fersk?
Mister vel litt aroma når man tørker de?

Men du har sikkert en annen plan på hvordan det skal brukes
Du kan sikkert bruke en sopp tørker også

Tørken har jeg forsåvidt. Fungerer greit men mangler litt varme i luften. Det er der denne "enheten" kommer inn. Denne tørken er laget av en kommode. Med netting som bunn i skuffene og en vifte på toppen.

Veldig enkelt å lage dette med en Arduino. Nærmest en første nybegynner sketch med et relé.
Men er ikke dette jobben for en PID? Du ønsker den vel av og på for å oppnå en temperatur. Er det ikke da lettere å styre på temp i stedet for å styre på tidsintervall?

Jeg skal bruke deler fra en gammel brødrister til varmekilde. Derfor tenkte jeg den kunne skrus på en stund og av en stund slik at den ikke brenner seg. Tenkte også at en veksling mellom kald og varm luft ikke var noe ulempe. Tørken fungerer som den er i dag. Men da er det kun en vifte.

Tilbake
Topp