Hvordan justere/strupe Brewferm Pump'in 15 magnetic pump

LarsUlv

Norbrygg-medlem
Hei.

Jeg har denne pumpen Brewferm Pump'in 15 magnetic drive pump.
Kan den strupes med inline led dimmer på samme måte som denne?

Sliter litt med at pumpen er så kraftig at jeg må stoppe den hele tiden for å ikke kjøre den tørr.
Kan jo strupe den med kran på utløpet, men så lurte jeg på om det kan justeres med dimmer?

Det beste er å strupe utløpet, den skal fint tåle det. Du kan nok regulere ned hastigheten med en effektregulator (dimmer) for 230 V, men det trenger du strengt tatt ikke med en kuleventil på utgangen.

Det beste er å strupe utløpet, den skal fint tåle det. Du kan nok regulere ned hastigheten med en effektregulator (dimmer) for 230 V, men det trenger du strengt tatt ikke med en kuleventil på utgangen.
Takk for svar. :)
Da vet jeg at den ikke blir ødelagt av å bruke en dimmer.

Det gikk helt fint å strupe utløpet med en kuleventil. Jeg prøvde aldri dimmer.

Jeg koblet en kuleventil inn på slangen med hurtigkoblinger, men det ble litt tungvint.
Når jeg så skulle feste kuleventilen direkte på pumpen klarte jeg faktisk å knekke av hele festet på pumpen :(
Tips: IKKE juster metallkoblinger uten ordentlig mothold når det allerede er festet på noe svakt (som f.eks. en plast del på en pumpe, eller et vannrør og lignende)

Nå venter jeg på reservedeler til pumpen...

Skulle jeg kjøpt pumpe på nytt, ville jeg kjøpt en pumpe som er sertifisert til å sirkulere veske på 100 grader. Den jeg har er oppgitt til å tåle 95 grader. Men utover det er pumpen helt fin.

Tilbake
Topp