Har en 6kW 3fas varmestav som jeg gjerne skulle hatt en mulighet for og enkelt effektregulere. Vet at det er mulig med Pid og 3fas ssr, men syntes dette blir litt knotete/ lite brukervennligt. Noen som har forslag til løsning alla Kyotto ssr?
Hvis du hàr det tilkoblet på tre faser så kan du bryte den ene fasen, og da har du halvert effekten.
Ellers er reguleringsbryter som nevnt tidligere. Da må de tre elementene kobles om. To kobles i parallell slik at den blir 4kw. En reguleringsbryter for ulike elementer så får du tre stillinger. Stilling 1 tilsvarer 2 kw. Stilling 2 tilsvarer 4 kw. Og stilling 3, 6 kw.
Hva er knotete med 3 fase ssr? Du kan også bruke 2 enfase ssr. En leder direkte, og en ssr på hver av de to andre. Samme styring, en PID.Har en 6kW 3fas varmestav som jeg gjerne skulle hatt en mulighet for og enkelt effektregulere. Vet at det er mulig med Pid og 3fas ssr, men syntes dette blir litt knotete/ lite brukervennligt. Noen som har forslag til løsning alla Kyotto ssr?
Hva
Hva er knotete med 3 fase ssr? Du kan også bruke 2 enfase ssr. En leder direkte, og en ssr på hver av de to andre. Samme styring, en PID.
Forstår ikke helt hva du mener med Kyotto greiene. Du får jevn regulering med PID og spenning eller strøm utgang. Ikke av/på reléer.Nei er ikkje knotete med ssr. Men pid blir. Begynne og stille inn 2sek på og 1 sek av og greier. Hadde vert lettere med alla Kyotto. Men då må eg ha 3 stk vel som alle må justeres på feks 60%.
Forstår ikke helt hva du mener med Kyotto greiene. Du får jevn regulering med PID og spenning eller strøm utgang. Ikke av/på reléer.
one potmeter rules them all......
http://www.ebay.com/itm/2-x-Full-Si...741173?hash=item3a95c3d035:g:6NoAAOSwRLZT8hyC
Nei fordi fordi du i tillegg får en seriekobling av element 2 og 3. Vel og merke dersom elementene er koblet i trekant.Bryter du den ene fasen, vil det vel strengt tatt være to av elementene som mister spenninga og effekten dermed redusert til 1/3.
Så eneste jeg trenger då er http://m.ebay.com/itm/Three-Phase-3...-Relay-SSR-100A-100A-/300686559360?nav=SEARCH og ett vanlig potensiometer? Har misforstått eg då funksjonen til ssr. Trudde det var ein av/på funksjon bare.
Du trenger ikke tre det holder med to og den tredje kjører du direkte.Nei er ikkje knotete med ssr. Men pid blir. Begynne og stille inn 2sek på og 1 sek av og greier. Hadde vert lettere med alla Kyotto. Men då må eg ha 3 stk vel som alle må justeres på feks 60%.
du kan ikke bruke dette releet med potmeter. Det krever egen styrespenning. Solid state releer er av og på. Så du har ikke misforstått. Det finnes imidlertid solid state releer med innebygget styreelektronikk som kun skal tilkobles et potmeter. Denne typen vil. Pulse ut effekten. Vet ikke periodetiden men vil tro den er et par sek. Så hvis da potmeteret står i 50 prosent stilling så vil releet være på i et sek og av i et sek dersom periodetiden er to sek.Så eneste jeg trenger då er http://m.ebay.com/itm/Three-Phase-3...-Relay-SSR-100A-100A-/300686559360?nav=SEARCH og ett vanlig potensiometer? Har misforstått eg då funksjonen til ssr. Trudde det var ein av/på funksjon bare.
Nei det har ingenting å si.Det kommer vel an på om de er koplet i stjerne eller trekant
Sent from my iPhone using Tapatalk