Hvor kjøper jeg Kewler kitz og bazooka screen uten å bli "drept" av porto??

Var på siden til Northern Brewer for å kjøpe kewler kitz og bazooka screen til min Coleman kjøler, prisen på varene var hyggelige nok. ca 190 kr. MEN. Portoen ble 680 kr :bokser:

Det må da være andre plasser man kan få tak i dette uten å BLØ... :help:

Kan du ikke høre med Northern Brewer om de kan frakte varene billigere eller via et annet postselskap? Ellers så kan det være greit å ha venner/familie boende der borte, noe jeg dessverre ikke kan by på... Jeg fant forresten ikke bazooka på nettsiden til NB, er det stavet riktig?

Northernbrewer sluttet å sende med USPS til Norge for en stund tilbake. De sender bare ne med UPS, går fort, men koster flesk.

http://www.thegrape.net/browse.cfm/2,1370.html De sender til Norge med USPS.

http://homebrewheaven.com/
De sender også til Norge med USPS

Typisk frakt på en slik pakke er ca 30-40$

Du kan sende det via jetcarrier også.

www.humle.se selger ferdige kit med Bazooka, Weld-B-gone, Blichmann kuleventil og king nipple til under 700nkr med frakt til postkontor på grensa. Jeg har kjøpt et sett fra de og syns det egentlig er en god deal. Raske er de også.

Mash/Boil Screen
Stainless mesh tube replaces a false bottom in a mash tun or boil kettle for lautering wort or filtering whole hops. Overall length is 12.5 inches; 1/2" male pipe threads accommodate our weldless kettle or cooler kits, as well as the FPT port inside our Polarware brew kettles.

#7547 Mash/Boil Screen  $17.50
EACH 

Takk for tips. :) skal sjekke alle linker :)

Fei skrev:
www.humle.se selger ferdige kit med Bazooka, Weld-B-gone, Blichmann kuleventil og king nipple til under 700nkr med frakt til postkontor på grensa. Jeg har kjøpt et sett fra de og syns det egentlig er en god deal. Raske er de også.

Den Weld-B-gone gjennomføringen passer ikke til Coleman Extreme.. Fikk mail fra de i går om at den ikke passet.

Hei Tor"
Jag tror tyvärr inte att den är tillräckligt lång. Zymico har en speciell genomföring för detta, XL Kewler Bolkhead. Tyvärr har vi inte den i lager för tillfället."

Det vanligste er Priority. Den er også billigst. Express tar 3-5 dager til Norge og med full tracking hele veien. Priority tar 6-10 dager.
For Coleman 70qt må man ha denne nippelen http://MoreBeer.com/view_product/17413/102355/Stainless_Nipple_-_1_2%22_x_1.5_Threaded

For 100qt må man ha denne http://MoreBeer.com/view_product/17410/102355/Stainless_Nipple_-_1_2"__x_2"_Threaded
Zymico sitt XL Weld-B-gone sett leveres med ½ x 2" threaded.

Om du bestiller disse fra B3 går de under 200kr grensa, dvs mva fritt.

Det som følger med Weld-B-Gone (normal-kit) er denne http://morebeer.com/view_product/17411/102355/Stainless_Nipple_-_1_2_x_1"__Threaded

Fei skrev:
Zymico sitt XL Weld-B-gone sett leveres med ½ x 2" threaded.

Om du bestiller disse fra B3 går de under 200kr grensa, dvs mva fritt.

Jeg er nok litt tett nå :lmao: men B3 ?? hviket selskap er det ??

Har nettopp bestilt 100qt og 70qt Coleman Extreme kjølebokser til mesking og skylling, og lurer litt på videre saksgang. :)
Skal bruke dette til 50 liters brygging, og koke i kjelen som følger med i Terrassebryggeriet fra Stana.

Ønsker etter rundt 50 brygg på terrassebryggeriet å ha bedre temperaturkontroll og at all væsken skal være i kontakt med malten under meskinga for bedre utbytte og kontroll, og mulighet for sterkere brygg (over 13kg malt er i grenseland i dag) uten å være avhengig av tilsetting av maltekstrakt.

Tilbake til saken, trenger å få konkretisert behovene for å få gjort innkjøp så fort som mulig :)
1. Ønsker å lage manifold istedet for bazookascreen for bedre utbytte, spesielt i så stort kar.
  Har funnet 12mm og 15mm på Biltema (86-990 og 86-991 til 169,- og 189,- for 2m)
  Hvor kjøper jeg T-stykker og hjørner til disse? Fant ikke dette på Biltema..

2. Hvilke gjennomganger kjøper jeg og hvor?
  Ser at Kewlerkitz anbefales, men må jeg kjøpe Kewlerkitz XL som jeg ikke finner.., eller 2stk Kewlertkitz Basic Plus fra The Grape & Granary og 1stk 1,5" + 1stk 2" gjennomføring fra MoreBeer som blir nevnt lenger oppe i denne tråden?

3. Trenger jeg en overgang fra 12 eller 15mm røret til inntaket på Kewlerkitz, isåfall hvilken?

4. Hvilke slanger kjøper jeg hvor til dette?

Du kan finne L- og T-biter hos Clas Ohlson, der kjøper jeg ihvertfall mine.

Som gjennomgang kan du kanskje bruke sånne skrogsgjennomføringer som Biltema selger. Ta en tur innom butikkene og prøv med delene i hånden for å se hva som passer, det pleier jeg gjøre. :)

Lars skrev:
2. Hvilke gjennomganger kjøper jeg og hvor?
   Ser at Kewlerkitz anbefales, men må jeg kjøpe Kewlerkitz XL som jeg ikke finner..

Bulkhead-Kewler Kitz XL får du hos Grape & Granary:

http://www.thegrape.net/browse.cfm/4,10634.html

Dette trenger ikke å være sååå komplisert ......

Lagde manifoilen, tok den med til nærmeste rørlegger sammen med kjøleboksen og krana fra Clasar'n.
2 minutter og under 100 kr. så var det i orden. Skal få tatt et bilde og lagt det ut i kveld. Ble ganske bra og ikke minst enkelt å ta fra hverandre.

Ole Richard skrev:
Bulkhead-Kewler Kitz XL får du hos Grape & Granary:
http://www.thegrape.net/browse.cfm/4,10634.html

Da kjøper jeg både Kewlerkitz Basic Plus + Bulkhead-Kewler Kitz XL, og bytter ut delen på Basic?

Ellers ser det ut som Clas Ohlson kan ta seg av T- og L-ene, ja.
Noen formeninger om hva som er mest gunstige dimensjon, 12 eller 15mm?

Har flere motiv for både mer effektiv brygging og høyere kvalitet, så setter pris på alle tips. :)
Håper å ha alt nødvendig utstyr tilgjengelig i størst mulig grad når kjøleboksene dukker opp, så jeg rekker å kjøre noen brygg før jul.

Lars skrev:
Ellers ser det ut som Clas Ohlson kan ta seg av T- og L-ene, ja.

Det kommer an på hvor heftig du vil tappe/resirkulere, om det da blir nok med 12 mm. Bruker du 15 mm. må det være 15 mm. hele veien, hjelper ikke hvis du struper ned til 12 mm. m.m. det er etter en pumpe.
Så tror jeg det kan være lurt å bruke hele 2 meter om ikke mer i en så pass stor mesketank.

Lars skrev:

Har flere motiv for både mer effektiv brygging og høyere kvalitet, så setter pris på alle tips. :)
Håper å ha alt nødvendig utstyr tilgjengelig i størst mulig grad når kjøleboksene dukker opp, så jeg rekker å kjøre noen brygg før jul.

Vi bruker 15mm i en 100QT. Har et utbytte over 85% (av og til over 90%) med partiskylling, 2 like store skyllinger.

Vi har laget 3 langsgående rør som er koblet sammen på endene. Utløpet er hentet midt på det midtetrste røret (midt i tanken).

Bilder kan skaffes ved behov.

Mvh
Børge

Beant skrev:
Vi bruker 15mm i en 100QT. Har et utbytte over 85% (av og til over 90%) med partiskylling, 2 like store skyllinger.

Vi har laget 3 langsgående rør som er koblet sammen på endene. Utløpet er hentet midt på det midtetrste røret (midt i tanken).

Bilder kan skaffes ved behov.

Mvh
Børge

Høres kanon ut, vil gjerne se bilder ja. :)
Utbytte på 85% og oppover er supert, dagens oppsett ligger nå på rundt 73%.
Er åpen for både partiskylling (batch sparge) og kontinuerlig skylling (fly sparge), tidsaspektet kommer nok til å være vel så viktig hvis utbyttet ikke blir radikalt mindre.

Hvor skaffer dere 15mm slanger til dette?
Tenker å regulere flyten med kulekoblingene.

Lars skrev:
Høres kanon ut, vil gjerne se bilder ja. :)
Utbytte på 85% og oppover er supert, dagens oppsett ligger nå på rundt 73%.
Er åpen for både partiskylling (batch sparge) og kontinuerlig skylling (fly sparge), tidsaspektet kommer nok til å være vel så viktig hvis utbyttet ikke blir radikalt mindre.

Hvor skaffer dere 15mm slanger til dette?
Tenker å regulere flyten med kulekoblingene.

Skal ta med digitalkamera bortover og ta noen bilder.

Vi bruker silikonslanger på utsiden. Vi bruker også pumpe som vi struper med kuleventil. Dette gjør det lett å resirkulere til helt klar vørter (resirkulerer ca 15 min før 1. uttapping og 10 min på hver skylling).

Hei.

Her er et par bilder.

Noen koblinger er loddet, men det er fortsatt demonterbart for rengjøring.

Vedlegg

• DSCF0065.JPG
    339,8 KB · Sett: 565
  • DSCF0064.JPG
    312,9 KB · Sett: 555
Tilbake
Topp