Har nettopp bestilt 100qt og 70qt Coleman Extreme kjølebokser til mesking og skylling, og lurer litt på videre saksgang.
Skal bruke dette til 50 liters brygging, og koke i kjelen som følger med i Terrassebryggeriet fra Stana.
Ønsker etter rundt 50 brygg på terrassebryggeriet å ha bedre temperaturkontroll og at all væsken skal være i kontakt med malten under meskinga for bedre utbytte og kontroll, og mulighet for sterkere brygg (over 13kg malt er i grenseland i dag) uten å være avhengig av tilsetting av maltekstrakt.
Tilbake til saken, trenger å få konkretisert behovene for å få gjort innkjøp så fort som mulig
1. Ønsker å lage manifold istedet for bazookascreen for bedre utbytte, spesielt i så stort kar.
Har funnet 12mm og 15mm på Biltema (86-990 og 86-991 til 169,- og 189,- for 2m)
Hvor kjøper jeg T-stykker og hjørner til disse? Fant ikke dette på Biltema..
2. Hvilke gjennomganger kjøper jeg og hvor?
Ser at Kewlerkitz anbefales, men må jeg kjøpe Kewlerkitz XL som jeg ikke finner.., eller 2stk Kewlertkitz Basic Plus fra
The Grape & Granary og 1stk 1,5" + 1stk 2" gjennomføring fra MoreBeer som blir nevnt lenger oppe i denne tråden?
3. Trenger jeg en overgang fra 12 eller 15mm røret til inntaket på Kewlerkitz, isåfall hvilken?
4. Hvilke slanger kjøper jeg hvor til dette?