Om man søker litt på forumet her, eller andre ølbryggerfora, finner man fort en lang rekke tråder/poster som omhandler flaskebomber. De fleste ender med noe sånt som "flaks at ikke jeg, kona, barna etc. var i nærheten da det skjedde". Ei flaske som eksploderer i boden og fører til opprydding og vaskearbeid er kjedelig nok, men det kan i verste fall føre til stygge personskader. Det utrivelige er at selv om man gjør alt rett kan det skje den beste, selv om man selvsagt kan minimalisere risikoen: ølet var ikke helt utgjæret likevel, sukkerlaken var ujevnt fordelt, infeksjon osv...
Jeg er litt redd for at det er bare et tidsspørsmål før VG viser utrivelige bilder med glasskår og blod under en overskrift som "UNG MANN [size=5pt]nesten[/size] [size=12pt]DREPT [/size]AV [size=12pt]EKSPLODERENDE[/size] [size=5pt]flaske med[/size] [size=12pt]ØL[/size]".
Nå skjønner jeg at om man gjør ting skikkelig er sjansen liten for at det skal gå galt, og enda mindre for at det går galt "in your face", men likevel:
Murphys lov vs. RDWHAHB. Hva mener dere?
Jeg er litt redd for at det er bare et tidsspørsmål før VG viser utrivelige bilder med glasskår og blod under en overskrift som "UNG MANN [size=5pt]nesten[/size] [size=12pt]DREPT [/size]AV [size=12pt]EKSPLODERENDE[/size] [size=5pt]flaske med[/size] [size=12pt]ØL[/size]".
Nå skjønner jeg at om man gjør ting skikkelig er sjansen liten for at det skal gå galt, og enda mindre for at det går galt "in your face", men likevel:
Murphys lov vs. RDWHAHB. Hva mener dere?