Hvilke skrukorker til gamle 0,7 ølflasker?

Jeg har vært heldig og fått tak i et par kasser med de gode, gamle grønne 0,7 l ølflaskene. Jeg regnet med at jeg kunne bruke samme korker som på 0,5 halvliters brusflasker, men det ser ut til å være forskjellige gjenger. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i de korkene som egentlig skal brukes?

Da kan jeg opplyse om det sikkert alle andre visste: Det ER vanlige skrukorker (sånne som på brusflasker) som skal brukes på Mureren.
Korken jeg testet med tidligere i dag var imidlertid slettes ikke en bruskork... Nå gjelder det bare å samle på korker som ikke har logoer og tekst som "Farris" og "Coca Cola"...

Hvor sær er man om man gir seg til å stå ved en panteautomat og spørre om man kan få korker når andre kommer for å pante? :-D

Vin og Bar selger noen korker fra Coopers som passer til vanlige brusflasker. Uffa, utsolgt, men det kan jo tenkes at de tar dem inn igjen.

Borgar skrev:
Bernts skrev:
. Sett i gang å brygg mann.

Takk for tipeset! Ikke meningen å spamme ned forumet med dumme spørsmål.

Jeg tror årsaken til svaret er at White Labs-flasker er de flaskene som White Labs gjær leveres i  ;) Derfor er det bare å begynne å brygge, og bruke mye gjær  :ilike:

Tilbake
Topp