Hjemmelaget magnetrører

Hvor stor/liten wortex bør man ha for å lage en bra starter? bør jeg bruke en liten magnet som lager et "sugerør" helt ned til bunnen av erlenmayer-flaska, eller en større magnet der bunnen på virvelen holder seg i midten av flaska?......tenker på å lage en starter på 4-5 liter, skal nevnes. Hva er optimalt? :jaha:

Innbiller meg at det er bra når "sugerøret" kommer ned mot pinnen. Da blir det en liten "vispelyd" og luftbobler piskes i vørteren. Det er vel egentlig det som er poenget...

--

Hans Einar skrev:
Innbiller meg at det er bra når "sugerøret" kommer ned mot pinnen. Da blir det en liten "vispelyd" og luftbobler piskes i vørteren. Det er vel egentlig det som er poenget...

--

Tenkte samme tanken jeg, men har sett videoer av flere typer på nettet, og der virker det ikke som om det er om å gjøre å ha så mye fart i sakene...men hva  vet vel jeg :roedme:

Gunnar84 skrev:
Etter hva jeg har forstått trenger du bare et lite smilehull øverst i starteren :)

Ok, litt forskjellige meninger her. Så da kan det kanskje ikke være så veldig nøye at "sugerøret" går helt ned til bunnen. Sliter litt med at magnetpinnen blir slengt ut til siden når jeg skrur opp farta for mye. På lav/middels fart ligger den stabilt. Takker for svar :ilike:

Tilbake
Topp