Etiketter til bokser

Rayfilm (blekkskriveren) er selvsagt billigere i store pakker, men tror ikke jeg har sett transparente i mer enn 50? Uansett er det mye dyrere enn fra Kina. Men kvaliteten er tipp topp, så det blir en noe man må vurdere selv. Ingen tvil om at det uansett blir dyrere enn kopipapir og melk – men det ser ikke bra ut på bokser, dessverre.

Matte papiretiketter koster 300 kroner per 100 stk. Så da er man nede i 1 kr/stk for 0,33 bokser hos blekkskriveren.no

Er det disse du har brukt?
https://www.blekkskriveren.no/papir/papir-til-laserskrivere/etiketter/r01001123

Er det papir eller vinyl? Hvordan holder de seg dersom boksen blir fuktig? Dugg etc?

Husk at det finnes 2 forskjellige typer ark, en for blekkskriver og en annen for laserskriver.
Bare til info

Om ikke lenge begynner jeg å tappe på 0,33 bokser. Har kommet til at det går 3 etiketter perfekt opp på et A4 ark. Tenkte å kjøre ut på laserpinter og selvklebende, transparent folie. Ølbokser er jo litt sånn børstet aluminiums-aktige, så kontrasten burde bli bra.

Er det noen som har testet noe lignende i praksis?

Det finnes også en slags krympeplast som gir helt rått resultat, men jeg tipper det ikke er innenfor rekkevidde kostnadsmessig ved små serier.

Vis vedlegget 33818
3 etiketter på A4. 0,33 da ?

Hvordan takler dere at skriveren ikke skriver i hele lengden? 210 blir jo kuttet med kanter. Eller printer dere på a3 eller lignende?
e8cc9300a9fbd6ce2d93310a7426c410.jpg

Samme skjer på min printer, en må ha printer som printer ut kantløs utskrift. Mange printere gjør dette. En får leve med det til printeren fases ut og ny kommer i heimen.

Litt off topic, men noen som vet hvordan pantemaskinene registerer bokser, strekkode?
Evt. kan man printe strekkode til en commercial boks på sin egen etikett slik at man får pant? :p

Kall det gjerne tyveri, men syns faktisk det er bedre at det blir gjennbrukt enn at de havner i søpla fordi man ikke får pant for de.
Som sagt, skann en Taxfree eller Svensk boks, så får du levert den i panteautomaten. Returordningen fungerer slik at bryggeriet som eier koden må punge ut for tyveriet. Skal man først være kjeltring, bør det være litt mer spektakulært enn å stjele pant. Er det ikke metallretur på Finnsnes?

Som sagt, skann en Taxfree eller Svensk boks, så får du levert den i panteautomaten. Returordningen fungerer slik at bryggeriet som eier koden må punge ut for tyveriet. Skal man først være kjeltring, bør det være litt mer spektakulært enn å stjele pant.

Kjøper den ;)

Er det ikke metallretur på Finnsnes?

Det er det, men er det pant på de så er det andre i huset som sørger for at de blir fjernet.

Har også samme sak på kjøkkenveggen, med en åpen pappeske under. Blir færre turer ut i glass/metall containeren da :p
Har forresten lagt merke til at boksene fra Heidrun Tapperi virker mye tynnere i godset enn de fra Brewshop, så Heidruns bokser bretter seg fort og smetter ut av crusheren. De var også veldig lett å bulke i can seameren ....

Hei, driv å ser litt på å lage etiketter til bokser.
Er det noen som har prøvd etiketter til blekkskriver?

Blekkskriveren.no skriver at den sverter ikkje.

Clas Ohlson har og ein, som står kan fjernes, men iflg anmeldelser skriver folk at den fungerer bra som klistremerke, og skal vera vannfast.

eventuelt andre tips til etiketter til blekkskriver, som ikkje mister farge/sverter?

Hei, driv å ser litt på å lage etiketter til bokser.
Er det noen som har prøvd etiketter til blekkskriver?

Blekkskriveren.no skriver at den sverter ikkje.

Clas Ohlson har og ein, som står kan fjernes, men iflg anmeldelser skriver folk at den fungerer bra som klistremerke, og skal vera vannfast.

eventuelt andre tips til etiketter til blekkskriver, som ikkje mister farge/sverter?
Jeg tror ”ikke sverter” viser til at fargen setter seg pent på folien og ikke smitter av etterpå. Men dette er antagelig under tørre forhold. Blekkfarge har en kjedelig tendens til å renne når den blir fuktig – og ølbokser blir fuktige i kjøleskap. Det finnes fikseringsspray (for kulltegninger og lignende), men jeg vet ikke hvor godt det fungerer med printerblekk. Mener også å ha hørt at det finnes vannfast blekk. Mulig det er til spesielle printere. Fotopapiret til Clas Ohlson kan kanskje fungere, men 255 grams papir er seriøst tykt. Spørs om ikke det ser rart ut på bokser?

Tilbake
Topp