Etiketter, labels, branding

Lurte på om noen har noen smarte tanker om hvordan lage en flott "branding" på en vanlig brun norsk øl flaske, uten å lime fast etiketten.

Etter å ha fjernet etiketter på 6 kasser så skal jeg aldri mer lime fast etiketter.

Tenker foreløpig på å skrive ut en strimmel som jeg kanskje limer fast på korken og bretter nedover, men la kreativiteten slippe løs, kast tankene her! :)

Hehe, brukte du superlim eller  :laugh:
Jeg gidder stort sett ikke med etiketter, men jeg har festet noen med vannbasert limstift (den typen man bruker på barnehager osv), og da renner omtrent etiketten av under varmt vann.

Jeg gjør det samme som sskodje, bruker et par tynne striper med limstift. Går av lett i lunka vann, så jeg fjerner som regel gamle etiketter samtidig som jeg skyller flaskene etter bruk.

Vil helst ungå all form for lim på flaskene. Det er ikke noe problem å fjerne etiketter med melkelim, men ønsker bare å fjerne hele den prosessen fra flaskingen.

Hva med en etikett i litt stiv kartong som du fester med et bånd e.l.  Tror det er iallefall ett belgisk øl som bruker noe slikt, men det nærmeste jeg fant på nettet i farten er denne: http://byo.com/photos/item/539/asInline

Tilbake
Topp