Jo, jeg er oppmerksom på dette med slanger. Men da jeg besøkte Petit hadde ikke OlaB den rette slangen inne. Derfor brukte jeg denne. Skal bestille nye slanger på ut. Tynnere og lengere slanger vil dessuten redusere skumprdouksjonen. Når det ikke er tappet på en stund, blir det for mye skum i begynnelsen, men denne avtar etter et par glass.
Alt har konstant temperatur. Kranene står i kjøleromsveggen med slangene rett gjennom veggen til fatene som er lagret på kjølerommet. Det eneste problemet er at serveringstempen er for lav, men dette er et kompromiss vi har kommet frem i direksjonen. Madamen har også et behov for kjøleromslagring og hennes temp.krav er lavere enn mitt med hensyn til lagring av øl. Men det er da slettes ikke noe usmak i en kald pils.
jeg har brukt slike slanger. den lukta blir borte etterhvert, men jeg har ikke merket at det har satt smak på ølet. men, det er vel heller å anbefale å bruke slike slanger for øl: http://www.biltema.no/no/Bat/VVS/Slange/Vannslange-10-m/
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.