Cornelius fat

På et nytt cornelius så trenger jo ikke demontere det ?. Er det nok med en pbw bad og avslutning med starsan?

Easybrew

Jeg leste et sted (husker selvfølgelig ikke adressen, og aner ikke noe om gyldigheten) at man ikke skulle demontere nye corneliusfat. Jeg har ikke gjort det på et eneste fat jeg har kjøpt, og har ikke hatt noe problem med det.

Bryggselv anbefaler demontering for grundig rens. Hos Lund Teknikk i Danmark gjelder ikke garantien hvis du har demontert. Litt forskjell....

Jeg leste et sted (husker selvfølgelig ikke adressen, og aner ikke noe om gyldigheten) at man ikke skulle demontere nye corneliusfat. Jeg har ikke gjort det på et eneste fat jeg har kjøpt, og har ikke hatt noe problem med det.
Eg meiner at det er somme som har for stor fokus på å skru. Vasker ein dei godt skal det gå lenge mellom kvar gong eg demontere.

frå min HTC "smart-tellefon "

Vedlegg

• uploadfromtaptalk1420566877630.jpg
    uploadfromtaptalk1420566877630.jpg
    130,6 KB · Sett: 71
Går helt sikkert bra uten å demontere om en kjører litt Starsan gjennom systemet.
Men ser lite grunn til ikke å skru ut et par koblinger. No rocket science etc.. Må før eller senere skifte o-ringer uansett. Greitt med en sjekk.

Ser problemet med å skru ting ihjel. Driver med undervannsfoto, og der er det o-ring silikonmani hos mange. Har dykka mye sammen med folk som skrur undervannshus i flis etter hver dykkedag. Mange har fått lekkasje

Da dropper jeg å demontere det fullstendig, men hva er et pbw bad? Starsan har jeg, men regner med at jeg må vaske det først med dette pbw badet, da fatet lukter nytt.

Når fatet vaskes og bades i pbw og starsan, så regner jeg med at beste måte er å tilsette 2-3l med veske og deretter riste og vende på fatet? Eller bruker dere å skrubbe det innvendig?

Tilbake
Topp