CO2, fat, fly fra utlandet

Heisann, skal snart en tur til Frankfurt, og vurderte om dette kan være en mulighet for å skaffe seg rimelig startsett for fat/co2. Regner med det sikkert er mange her som vet/har erfaring om dette.

Får man ta med seg fat og co2 tank på fly fra tyskland?

Så vidt jeg kan se er det ingen bryggebutikker i Frankfurt, bestiller alle der over nettet? Kan man få sendt ting til hotellet der en skal bo? Er det samme koblinger/gjenger/systemer som er vanlige i tyskland som her?

Mvh
Svein

Kjøpte en full 6 liter for 1200 kroner. Den ser ikke ut, men kan slipes ned. Koster visstnok det samme å fylle 2 som 10 liter. Der jeg kjøpte tok de 400 for å fylle. Kan jo være noe å tenke på. Den var trykktestet for 10 år. Kanskje ikke akkurat svar på spørsmålet ditt, men jeg hadde tenkt å gjøre det samme som deg, men da i fra Danmark. Når jeg regnet på det så ble det ikke verdt bryet for meg.

Sent from my iPad using Tapatalk

Sist redigert:
Det var hos http://www.ernst-nilsen.no på Alnabru. De hadde noen som så halvgreie ut, men de var fire eller fem kilo, og så hadde de den jeg tok på 6 kilo. Den så ganske ille ut, men i fra mange år med dykking og dykkeflasker (har 7-8 av dem hvorav to er tredve år gamle) så har jeg lært at utseende ikke skjemmer noen. Tok derfor den største, men styggeste. De har en jevn tilgang, og som sagt trenger du ikke å trykkteste på en 10 års tid. Det går an å slipe den ned med våtslipepapir, og bruke en etsende (tror jeg) primer for aluminium for deretter å spraymale den etter hvilket ønske man skulle ha. Husk at stigeledningen bør være fjernet, men det er den som regel til disse som er klargjort for karbonering av Cornelius, eller akvarier (som jeg skjønte var et annet marked for disse). Den hadde og rattventil. Kan være kjekt selv om jeg ser at andre ikke bryr seg om det.

Tilbake
Topp