Sitter og skal montere opp en PID, og har funnet en trekasse jeg tenkte å bruke som koblingsboks.
Så slo det meg at jeg hadde lest noe om kjøleribber i forbindelse med PIDer, og ble litt nervøs.
Så blir SSRen varm, og i tilfelle hvor varm? er trekasse ett dårlig valg?
For en elektriker så er ikke trekasser ideelt
SSR blir varm, alt etter belastning og du kan vel regne med du må ha kjøling, jeg har gjort det så enkelt at jeg aldri har prøvd uten kjøling, bruker kjøleribbe og vifte til CPU.
Vi har satt den i en trekasse - med kjøleribbe. Har ikke funnet at vifte er nødvendig - men det avhenger vel av hvor mye effekt du skal kjøre igjennom den. Vi brygger på Beer Brew 30 og den har en makseffekt på 2,5kw.
Vi har tidligere lagt ut en del bilder av monteringen på bloggen vår: http://www.bryggerstupet.no/?p=819#more-819
Har montert 2, en med 700w effekt og en med 1500w.
Den ene står på en bit alu og den andre er stripset til en gammel cpu-kjøler. Ingen blir særlig varme, ca skrevtemperert.
Hvis du har "noe" med god varmemledningsevne liggende ville jeg festet ssr til det. Tviler på at det utvikler nok varme til å skape problemer inni kassen, men kan kanskje være greit med litt masse/treghet uansett.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.