Det går helt fint. Jeg har en BoilerMaker i dobbel størrelse der jeg har lagt flere 40-liters batcher, så jeg antar at da får du til 20 liter på en 27-liters kjele
Den minste BoilerMakeren er på 10 gal - 37 liter og er oppgitt til å ta 9 kg malt. Da burde det vel gå greit å komme opp mot 40 liter etter mesking og skylling?
Det jeg lurer mest på er hvor lite malt man kan meske og skylle med i denne kjelen.
(Er temmelig fersk som brygger og har kun BIAB erfaring så mesking og skylling på vanlig måte har jeg kun lest om).
Hvis du tapper ut meskevannet før du skyller går det sikkert fint med 40 liter dersom du mesker med nesten fullt kar og skyller med tilsvarende vannmengde. Men jeg har ikke erfaring med dette da jeg har alt vannet i mesken på slutten for så å tappe ut alt. Men jeg har en parti gyle plan for å få ut 2 x 40 liter, og det blir vel tilsvarende det du vil gjøre.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.