Birger Eriksen-dagen

Det blei trøbbel her for første gang med EC1118. Har bare spist tre poeng SG på ti dager. Holder nå en gravity på 1.042 og utregnet ABV 14,4%. Pitchet først en rehydrert pose gjær - null tegn til aktivitet etter 4-5 dager, så da pitchet jeg tørt en pose til. Gjærstarter på HA-18 det neste å forsøke?

• Like
Reaksjoner: Mc.
Det blei trøbbel her for første gang med EC1118. Har bare spist tre poeng SG på ti dager. Holder nå en gravity på 1.042 og utregnet ABV 14,4%. Pitchet først en rehydrert pose gjær - null tegn til aktivitet etter 4-5 dager, så da pitchet jeg tørt en pose til. Gjærstarter på HA-18 det neste å forsøke?
Eller en saisonblend med brett fra the mad fermentist. Gode/dårlige erfaringer med den ;-).

Det er vel noen som har erfaring med at HA-18 er bedre. Har forsøkt begge, men erfaringsgrunnlaget mitt er for lite til at jeg vil gi noe konkret råd.
Vet ihvertfall at de (noen) måtte ty til HA-18 med Protagonisten for ett par år siden fordi EC1118 ikke holdt mål.

Tilbake
Topp