Eg vil tru at dei fleste som Whirlpooler med pumpe har kobla innløpet på pumpa til kranen i kjelen.
Når det gjeld andre enden - er det fleire metodar. Frå pumpa kan man laga eit eige hol i kjelen og så ha eit bend av eit eller anna slag på innsida som er montert slik at det vil føra til whirlpool i kjelen når pumpa går. Ein annan metode er å bruka eit rør med bøy på i enden som går ned i kjelen og dette stikk ned frå toppen av kjelen - så slepp dei laga hol i kjelen. Nokon festar røret til kjølar (dyppkjølar/kjølespiral) og nokon festar det til kjelekanten.
Whirlpooling hjelper på 2 ting: Den gjer kjøling med dyppkjølar mykje meir effektiv i høve til om du ikkje har rørsle i vørter under kjøling. I tillegg vil whirlpooling kunne føra til at bunnfallet du får vil samla seg meir mot midten av kjelen.
Jeg måtte droppe bazookaen min da whirlpooling kom i gang
Siler ikke i hele tatt lengere. Minimalt blir med over, og etter en tid i konen, tappes det likevell av
Jeg hadde også problem med at bazzokan kunne gå tett en gang i blandt når jeg brukte pumpa. Satte derfor et 90 grader rørbend mellom bazzokaen og gjennomføringen inne i kjelen. Ved at Bazzokaen nå legger seg langs med innsiden av kjeleveggen unngår den å ligge inn mot gugga i midten av kjelen. Rørbendet sitter for øvrig løst innskrudd i gjennomføringen. Jeg kan da svinge bazzokaen opp 90 grade i begynnelsen av tømmingen og senke den etter hvert som nivået minker. Hvis den mot formodning likevel skulle gå tett er det enkelt å fjerne grumset ved å "riste" litt i den eller dra over med en rein børste.
Jeg hadde også problem med at bazzokan kunne gå tett en gang i blandt når jeg brukte pumpa. Satte derfor et 90 grader rørbend mellom bazzokaen og gjennomføringen inne i kjelen. Ved at Bazzokaen nå legger seg langs med innsiden av kjeleveggen unngår den å ligge inn mot gugga i midten av kjelen. Rørbendet sitter for øvrig løst innskrudd i gjennomføringen. Jeg kan da svinge bazzokaen opp 90 grade i begynnelsen av tømmingen og senke den etter hvert som nivået minker. Hvis den mot formodning likevel skulle gå tett er det enkelt å fjerne grumset ved å "riste" litt i den eller dra over med en rein børste.
Pumpa sirkulerer vørter og gugge ja
Men etter whirlpoolingen er ferdig, lar jeg vørteren hvile i 20-30 minutter, og da er mesteparten samlet i en fin haug
Pumpa sirkulerer vørter og gugge ja
Men etter whirlpoolingen er ferdig, lar jeg vørteren hvile i 20-30 minutter, og da er mesteparten samlet i en fin haug
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.