Alt-smaking i Düsseldorf

Hyggelig ølmøte det...

Pluss mye godt øl  :D

Lærte meg at det ikke er lurt å brygge hefeweizen uten hvetemalt også  ;D

Richard

Puh, endelig tilbake etter et døgn i feberkoma...

Jepp, det var veldig hyggelig selv om vi endte opp med bare å være tre stykker. Nestemann som tar opp stafettpinnen, må visst gi lengre forvarsel enn tre uker ;)

Jeg tør påstå at vi alle sammen fikk smakt øl som vi aldri hadde smakt før, og fikk utvidet horisontene våre litt!

Pluss at det er moro og prate øl hele tiden uten at folk ser på deg som en idiot....

Richard

Hveteøl med riktig gjær uten hvete, 100% pils malt... smakte ikke så snadder nei.. synes det ble alt for mye maltsmak.. Så da vet jeg at jeg skal bruke 50/50 pils- og hvetemalt.

Jeg synes det smakte litt feil ja.. vet ikke helt hva jeg skal si, men det smakte litt for mye korn kanskje..

Moro at noen prøver seg på slikt ja.. :samenvol:

Richard

Ja, absolutt.... jeg har tenkt tanken selv, men da er det kanskje ikke noe vits likevel...;)

Er det noen andre som har prøvd hveteølgjær i "feil" vørter, hva med feks en stout?!

Lars

Hehe...

Det er ikke det at ølet smaker vondt, egentlig, men det smaker definitivt ikke hveteøl. Kan ikke anbefales.

Derimot å brygge hveteøl med litt mer humle enn tradisjonelt, ca 25 IBU, er faktisk ganske godt. Tror jeg vil gjøre det igjen.

Tilbake
Topp