Vestkast - en norsk podcast om øl og ølbrygging!

Jeg har også tidligere vært negativ, men Bård Romar har et meget godt poeng. Konseptet med 'lytt til erfarne bryggere' er meget bra...
Min kritikk går mindre på det radio-tekniske og mer på det brygge-tekniske.
Det virker som om NØ slår på stortromma med et lite brygget øl uten selv å gjøre tilstrekkelig forarbeid. Det forundrer meg også at de ikke har gjort noen test-brygg, men hopper i det. Dette er et kunde-øl som bør være kvalitetssikret i ekspert- / kundepanel før det havner i kranen.
Men konseptet er bra...

Jeg har "oppdaget" SKA! :)
Gøy musikk!
Skal HELT sikkert høre på det i ettermiddag når det skal brygges. :cool:
Ska er perfekt tilbehør til bryggedagen!
Selv er jeg mest glad i den "originale" ska'en fra Jamaica, tidlig/midten av 60tallet. Prince Buster, Demond Dekker, The Skatalites for eksempel. Og når du først er på Jamaica, sjekk ut mento, forløperen til ska. Mye humør og energi der også. For eksempel The Jolly Boys;
;)

Hvis man legger øret mot døren til Vestkast sine redaksjonslokaler hører man tydelig at det mumles noe; "...belgiske klosterøl, mumlemumle, dubbel, trippel, quadruppel....mumlemumle..."
Kanskje det er lurt å skyve en eller flere av disse ølstilene oppover på listen over øl som skal brygges?

Skotsk øl. Kan dere ikke lage noe på skotsk øl. I disse tider da humle er dyrt, og gode råd er enda dyrere (jfr. "konsu. lent")

Det er notert, hr. Berger! Personlig har jeg liten erfaring med skotske øl (bortsett fra en noe tåkete korpstur til Edinburgh i min ungdom, minnes vagt at McEwans Heavy gikk ned på høykant...), desto større grunn til å utforske stilen(e). Tips til kommersielle eksempler jeg bør prøve?

Tilbake
Topp