Er siden nede? Kommer ikke inn.Episode 7 er lagt ut. Festivalspesial 2, fra What's Brewing på Tou Scene, Stavanger.
Vestkast finnes på Itunes, eller her: http://spacekraft.no/vestkast/
Koste meg gløgg ihjel med denne episoden! Meget koselig opplevelse! Liker at toget tar litt avsporinger innimellom![]()
Mener du vi skal lage podcast om gløgg??? (Vi har jo allerede testet Underlig Jul...)Regner med "gløgg" ikke var et helt tilfeldig valgt ord her.
Mener du vi skal lage podcast om gløgg??? (Vi har jo allerede testet Underlig Jul...)
Gløgg var en henvisning til godt krydrede alesAntok bare at Glenn hadde fått inn julestemningen (og er litt mer glad i gløgg enn Hugo)
Kom som bestilt igjen
AH! Dekk er så fancy, men jeg har ittno trykkfritank. Jeg har plastkar fra bryggebutikken! Altså etter at jeg har top høsta; hva gjør jeg? Setter jeg igjen et lokk, med gjæringslås på, eller legger jeg bare lokk på, med teip over hullet i lokket, eller?Jeg har et par oppfølgingsspørsmål til Lothe! (Og andre top høstere)
Hva slags andre gjærtyper er bra til å top høstes?
Og en anna ting jeg lurer litt på; er det nødvendig og ha en starter mer enn første gangen en gjær brukes? Eller kan jeg bruke slurien rett i en ny batch?
Hadde et spørsmål eller to til, men det kokte tydeligvis bort i kålen denne gangen.
Jeg har prøvd endel høsting allerede, men itte fått helt styr på mengder og slikt enda, og kjenner jeg trenger tips til gode top høstere. Så man faktisk kan prøve flere enn de to Lothe bruker på Kinn.